شرکت اینترنتی بزرگ کره‌ای “ناور” در روز چهارشنبه ابزار هوش مصنوعی مولد خود را عرضه کرد. ناور در تلاش است مانند سایر شرکت‌ها که مدل‌های زبان بزرگ را راه‌اندازی می‌کنند، با ChatGPT از OpenAI رقابت کند.

“ناور” برترین موتور جستجوی کره جنوبی به عنوان گوگل کره‌ای شناخته می‌شود. این شرکت اعلام کرده که مدل زبان بزرگ خود به نام HyperClova X قادر است بهبود جستجو، تجربیات بازاریابی و خرید برای تبلیغ‌دهندگان و کاربران را ارتقاء دهد.

HyperClova X در زمینه تولید انبوه برنامه‌های جدیدی که ناور در روز چهارشنبه معرفی کرده است از جمله سرویس جستجوی هوش مصنوعی Cue و اپلیکیشن گفتگوی Clova X قدرت دارد.

ناور اعلام کرده که Clova X می‌تواند به افزایش بهره‌وری کار در مواردی مانند خلاصه کردن اسناد و انجام ترجمه‌های زبانی کمک کند. کاربران همچنین می‌توانند از ابزار نوشتن هوش مصنوعی آن برای نوشتن ایمیل‌ها و پست‌های وبلاگی استفاده کنند. ناور اعلام کرده که Clova X از امروز شروع به آزمون بتا می‌کند.

کیم یووون، مدیرعامل ناور کلود، در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه CNBC در روز چهارشنبه گفت: به منظور بهره وری، به کمک ناور به میزان 10 تا 50 درصد از زمان برای انجام این وظایف صرفه‌جویی می‌شود.

انفجار هوش مصنوعی به رهبری ChatGPT – ربات گفتگویی که به دلیل توانایی تولید پاسخ‌های شبیه به انسان به درخواست‌های کاربران، ویروسی شده است . Bard مایکروسافت، Llama متا، Tongyi Qianwen علی‌بابا و Ernie Bot بایدو سایر رقبای چت جی پی تی هستند.

هم چنین کیم گفت: “ChatGPT یک رقیب بسیار چالش‌برانگیز است. من فکر می‌کنم اعتراف صادقانه‌ای است که ما سخت کار کردیم تا با توانایی‌های متنوع ChatGPT هم‌راه شویم”

توسعه یک تراشه هوش مصنوعی با سامسونگ

کیم اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی ناور “در حال دستیابی به سطح تجاری کامل” است و شرکت نیاز به یک “تراشه نیمه‌هادی کم هزینه و کارآمد” دارد تا کیفیت خدمات خود را بهبود بخشد.

او افزود: “ما آموزش مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی را انجام داده‌ایم، اما برای اجرای آن در جستجو و خرید، هزینه ارائه این خدمات به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. به نتیجه رسیدیم که بدون کاهش این هزینه، ارائه خدمات با کیفیت به کاربران مشکل خواهد بود.”

کیم اظهار کرد که ناور در حال همکاری با شرکت سامسونگ الکترونیکس، بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه دینامیک تصادفی جهان، در توسعه تراشه‌های نیمه‌هادی هوش مصنوعی “کم هزینه و کارآمد” است. همچنین، اس‌کی هاینیکس، تولیدکننده دیگر تراشه‌های DRAM کره‌ای، دومین تولیدکننده بزرگ تراشه‌های DRAM در جهان است.

او افزود: “این موضوع به تنهایی مربوط به تجاری کردن فناوری ما نیست. ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا فکر می‌کنیم برای بهبود کیفیت خدمات، نیاز به یک تراشه نیمه‌هادی کم هزینه و کارآمد داریم.”

این هفته، مدیرعامل ناور گفته است که انتظار دارند مدل هوش مصنوعی مولد خود را بهبود و توسعه دهند.

“ما از ارزش پتانسیلی که هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای کاربران و تبلیغ‌دهندگان ایجاد کند، هیجان زده‌ایم”

لیم از Dalton Investments: “ناور در گذشته نشان داده است که می‌تواند از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود خدمات خود استفاده کند، مانند افزایش کارایی توصیه‌های تجارت الکترونیکی خود. و من فکر می‌کنم که این با پذیرش فناوری هوش مصنوعی تازه‌تری که ایجاد کرده‌اند، شتاب خواهد گرفت”