گوگل بار دیگر از توانایی‌های هوش مصنوعی برای بهبود سرویس‌های خود بهره می‌گیرد. پس از مجهز شدن نوار آدرس chrome به هوش مصنوعی،‌ این بار نوبت به یوتیوب است تا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی،‌ فرایند تولید محتوا را برای سازندگان محتوا آسان‌تر کند و خلاقیتشان را بیشتر پرورش دهد.

گوگل در وبلاگش اعلام کرده است که در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی برای سازندگان محتواست. اینطور که مشخص است این ابزار برای کمک به سازندگان یوتیوب طراحی شده است تا برای محتواهای کانالشان ایده‌هایی جدیدی پیدا کنند و بهتر نیاز مخاطبانشان را درک کنند.

این ابزار یوتیوب،‌ از سه طریق به سازندگان محتوا برای تولید محتوای بهتر کمک می‌کند:

  • بینندگان چه نوع محتوا/موضوعی را بیشتر می‌پسندند
  • موضوعات تازه و جدید برای محتوای خلاقانه که در گذشته ساخته نشده ولی بسیار خوب است که ساخته شود
  • نکاتی برای آغاز فرایند تولید محتوا در یوتیوب

در حال حاضر، این آزمایش فقط برای کانال‌هایی که محتوای انگلیسی تولید می‌کنند در دسترس است. اما انتظار می‌رود در صورت موفقیت، گوگل این قابلیت را به سایر زبان‌ها نیز گسترش دهد.