خبر تکمیلی: ایکس (توییتر سابق) به طور رسمی درباره عوض شدن عملکرد دکمه بلاک به کاربرانش اطلاع رسانی کرد. در این اعلان آمده که از این پس، کسانی که بلاک کنید دیگر نمی‌توانند با شما تعامل کنند اما بازهم می‌توانند پست‌های عمومی شما را ببینند!

مدیرعامل شبکه اجتماعی X (ایلان ماسک)، تصمیم گرفته عملکرد دکمه بلاک را تغییر ‌دهد، طوری که اگر کسی را بلاک کردید،‌ او بازهم پست‌های شما را ببیند! این خبر دقیقا یعنی چه؟‌ در ادامه توضیح می‌دهیم.

تغییر عملکرد دکمه بلاک در X

ایلان ماسک در توییت جدیدش این تغییرات را اعلام کرد و گفت: «کسانی را بلاک کنید دیگر نمی‌توانند با شما تعاملی داشته باشند اما به زودی قادر خواهند بود پست‌های عمومی (پابلیک)‌ شما را ببینند.»

به احتمال زیاد همچنان محدودیت‌هایی در بازنشر پست‌ها (ری‌پست)، نقل‌قول، پاسخ دادن یا تعامل با اکانت‌های مسدودشده وجود خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که این تغییرات دقیقاً چه زمانی اعمال خواهند شد.

ماسک در توییتش گفته که «وقت آن بود که این تغییرات اتفاق بیفتد.»

حدود ۱۰ سال پیش، زمانی که X هنوز توییتر نام داشت، این پلتفرم تغییرات مشابهی را در ویژگی بلاک اعمال کرد که به دلیل بازخوردهای منفی، به سرعت به حالت قبل بازگردانده شد.

اما امروز این تغییرات دوباره اعمال می‌شوند و برخی ممکن است از این تغییرات ناراضی باشند. کاربران شبکه‌های اجتماعی اغلب از دکمه بلاک برای دور شدن از افراد آزارگر و مزاحم استفاده می‌کنند اما با این تغییر ممکن است فرد مزاحم بازهم به آزار و اذیت خود ادامه دهد.

در دیگر اخبار مربوط به شبکه‌های اجتماعی هم دیدیم که مدیرعامل تلگرام تصمیم گرفته از این به بعد با نهادهای قضایی کشورهای مختلف همکاری داشته باشد.