شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) از امروز ویژگی تماس‌های صوتی و تصویری را برای کاربران اندروید معرفی کرد. این ویژگی که ابتدا در اکتبر 2023 برای کاربران iOS عرضه شده بود، از امروز در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید هم قرار گرفته است.

برای تجربه تماس‌های صوتی و تصویری جدید در X، کاربران تنها کافی است برنامه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده و به صفحه پروفایل کاربری مورد نظر بروند، سپس روی دکمه تماس صوتی یا تصویری زده و از امکان تماس استفاده کنند.

آیا تماس‌های ایکس امن و رایگان خواهند بود؟‌

تمام تماس‌های صوتی و تصویری در X از رمزگذاری end-to-end بهره می برند، به این ترتیب کاربر مطمئن است که مکالماتش کاملا خصوصی و امن خواهد بود.

اگر دوست ندارید که در اپلیکیشن ایکس تماس دریافت کنید می توانید کلا اجازه برقراری تماس را در تنظیمات این اپلیکیشن ببندید.

همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید چه کسی می‌تواند با شما در X تماس بگیرد و امکان دریافت تماس از سمت همه را محدود کنید. مثلا تعیین کنید که فقط مخاطبان،‌ یا فقط افرادی که دنبال می کنید اجازه تماس با شما را داشته باشند. این محدودیت‌ها می‌توانند برای جلوگیری از تماس‌های ناخواسته مفید باشند، زیرا فردی که در آن طرف خط قرار دارد برای تماس با شما به شماره تلفن شما نیاز ندارد.

لازم به ذکر است که امکان تماس صوتی و تصویری در ایکس فقط برای کاربران پرمیوم در دسترس است اما همه کاربران می توانند بدون خرید اشتراک پرمیوم هم «تماس ویدیویی» دریافت کنند.