ایلان ماسک دست از سر ایکس برنمی‌دارد! قرار است قابلیت نوشتن مقاله‌های طولانی به X (توییتر سابق)‌ اضافه شود. شبکه اجتماعی X ویژگی مقاله یا article را معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد مقالات طولانی بنویسند و به اشتراک بگذارند.

طبق اطلاعات منتشر شده از اکانت توییتری article گزینه نوشتن مقاله در حال حاضر فقط برای مشترکین Premium و سازمان‌های تأیید شده مانند مشاغل خاص، سازمان‌های غیرانتفاعی، احزاب سیاسی، علاقه‌مندان و مؤسسات دولتی در دسترس است.

مقاله با توییت‌های طولانی چه تفاوتی دارد؟

پیش از این در سال ۲۰۲۳ قابلیت نوشتن پست‌های طولانی به X آمده بود و فقط به کاربران پرمیوم اجازه می‌داد تا با محدودیت 25000 کاراکتر متن‌های طولانی بنویسند. اما مقاله های X یک قالب شبیه به وردپرس یا مدیوم را در اختیار کاربران می‌گذارند و X  چیزی فراتر از متن طولانی هستند. «مقاله» می تواند شامل تصاویر، ویدئوها، فایل‌های  GIF لینک باشد. کاربر همچنین می تواند با استفاده از سرفصل ها،bold، مورب، bullet point و لیست های شماره گذاری شده، متن را متفاوت جلوه دهد.

هنگامی که کاربر مقاله ای را منتشر می کند، هر کسی در X می تواند بسته به تنظیمات مخاطبی که انتخاب کرده است، آن را بخواند و به اشتراک بگذارد.

ایلان ماسک که نقشه‌ها و ایده‌های زیادی برای X دارد،‌ پیش از این هم برای رقابت با یوتیوب اقداماتی انجام داده است.