خط مشی جدید شبکه اجتماعی X در مورد تیک های آبی، یک اجبار و غیر قابل انتخاب است!

شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) در سال‌های گذشته رویکردهای متفاوتی نسبت به تیک آبی داشته است. در سال‌های گذشته تیک آبی فقط متعلق به اکانت های تائید شده افراد مشخص بود اما ایلان ماسک آمد و دریافت تیک آبی را پولی کرد. یعنی کاربران می‌توانستند با خرید اکانت توییتر پرمیوم، تیک آبی بگیرند. از آنجا که یک سری کاربران علاقه‌ای به نشان دادن تیک آبی در کنار اسمشان نداشتند از تابستان گذشته نمایش تیک آبی اختیاری شده بود و کاربران قادر بودند طبق دلخواه خود تنظیم کنند که تیک آبی‌شان نشان داده شود یا نه.

حالا یک سری کاربران ایکس خبر از دریافت پیامی می‌دهند که در آن آمده «قابلیت مخفی کردن تیک آبی به زودی حذف می شود!»

دقیقاً مشخص نیست که چرا X قصد دارد این ویژگی را حذف کند یا چه زمانی این اتفاق می‌افتد؛ اما مشخص است که کاربران ناراضی و ناراحت هستند!

تیک آبی رایگان ولی اجباری!

شاید فکر کنید که اگر کاربری تیک آبی نمی‌خواهد، می تواند اکانت خود را از پرمیوم به حالت عادی برگرداند و تیک آبی هم برایش حذف می‌شود. اما ایلان ماسک چند روز پیش اعلام کرده بود که به یک سری کاربران تیک آبی رایگان هدیه می‌دهد! یعنی حتی اگر خودشان هم برای دریافت تیک آبی هزینه‌ای پرداخت نکرده باشند، به عنوان هدیه (یک هدیه اجباری) تیک آبی می‌گیرند. حالا با خط مشی جدید X، به نظر می‌رسد که این کاربران هیچ انتخابی در این زمینه نخواهند داشت و مجبورند تیک آبی را نگه دارند. نظر شما درباره این سیاست جدید ایلان ماسک چیست؟