طرح ایلان ماسک برای تیک آبی رایگان در ایکس،‌ عواقب جانبی غیرمنتظره داشته و اینطور که معلوم است کاربرانی که تیک آبی رایگان گرفته بودند ناراضی هستند!

به گزارش theverge پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد کاربرانی که بالای ۲۵۰۰ فالور تائید شده داشته باشند،‌ تیک آبی رایگان می‌گیرند، چندین کاربر X توییت زدند و گفتند تیک آبی به آن‌ها تحمیل شده است و این تیک‌های منفور را نمی‌خواهند!

چرا تیک آبی توییتر تبدیل به نشان آبی شرم شده است؟!

قبل از اینکه ایلان ماسک توییتر را بخرد،‌ تیک آبی فقط به حساب‌هایی تعلق می‌گرفت که اعتبارسنجی شده بودند،‌ اما ایلان ماسک امکانی را فراهم کرد که کاربران با پرداخت ۸ دلار بتوانند تیک آبی بگیرند و از همان زمان این تیک های آبی مورد سواستفاده قرار گرفت و ارزش خود را از دست داد. به طور مثال کلاهبرداران یا خبرنگاران دروغین پول می‌دادند و تیک آبی می‌گرفتند و دیگر این تیک،‌ نشان اصالت یا اعتبار صاحب اکانت نبود.

با توجه به اینکه حالا تیک آبی در بسیاری از موارد تبدیل به یک نشانه منفی شده، تعداد زیادی از کاربرانی که تیک آبی رایگان دریافت کرده‌اند، از این موضوع خوشحال نیستند. مثلا کاربری نوشت: «لعنت، من به زور تیک آبی گرفته‌ام. چطور انصراف دهم؟»