اگر یادتان باشد چند روز پیش ایلان ماسک در یک توییت جنجالی، واتساپ را شدیدا ناامن خواند و ادعا کرد که این پیام رسان هرشب از داده‌های کاربرانش خروجی می‌گیرد. در نتیجه این توییت، بسیاری از کاربران نگران شدند که واقعا حریم خصوصی‌شان در واتساپ رعایت نمی‌شود.

واکنش مدیر واتساپ به این ادعا

اما حالا مدیر متا آقای ویل کاتکارت، به این ادعای جنجالی ایلان ماسک واکنش نشان داد. او در X نوشت: «این حرف قبلاً بسیار گفته‌ شده، اما ارزش تکرار دارد: این ادعا درست نیست.» او در ادامه نوشت:

ما امنیت کاربرانمان را جدی می‌گیریم و به همین دلیل است که پیام‌های شما را رمزگذاری می‌کنیم. ما هیچ دسترسی به پیام‌های کاربران نداریم.

او اشاره کرد که البته امکان پشتیبان‌گیری از پیام‌ها در فضای ابری وجود دارد، اما می‌توان حتی پیام‌های پشتیبانی شده را نیز رمزگذاری کرد. بنابراین کاربران مطمئن باشند که هیچکس نمی‌تواند پیام‌هایشان را بخواند.

مدیر هوش مصنوعی متا آقای یان لیکان هم به توییت ایلان ماسک پاسخ داد و یک سوال عجیب از آقای ماسک پرسید:

آیا انتشار مزخرفات واقعاً برایت لذت بخش است؟!!

یک کارشناس امنیتی: اتفاقا ایلان ماسک درست می‌گوید

اما در ادامه این جنجال، یک محقق امنیتی به نام تامی مایسک، در توییتی توضیح داد که چرا امنیت واتساپ پایین است و چطور مدیران این پیام رسان در حال گمراه کردن کاربران هستند. او گفت: «پیام‌های واتس‌اپ به صورت سرتاسری رمزگذاری‌شده هستند، اما داده‌های کاربر، فقط مربوط به پیام‌ها نیست. داده‌ها همچنین شامل اطلاعات باارزشی مانند موقعیت مکانی کاربر، مخاطبینی که کاربر با آنها در ارتباط است، الگوهای زمانی که کاربر آنلاین است و غیره می‌شود. این اطلاعات، طبق خط‌مشی رازداری برای تبلیغات هدفمند در سراسر سرویس‌های متا استفاده می‌شود. بنابراین ایلان ماسک درست می گوید.»

نظر شما درباره امنیت واتساپ چیست و آیا کاربر این پیام رسان هستید؟