بامبل Bumble یک برنامه دوستیابی است که در سال 2014 توسط یکی از مدیران سابق تیندر راه اندازی شد. تیندر هم یک برنامه دوست یابی بود اما بامبل نسبت به آن چندین ویژگی منحصر به فرد دارد که آن را خاص‌تر کرده است! در این بلاگ نامبرلند همه چیز را درباره بامبل باهم مرور می‌کنیم.

بامبل چیست؟

Bumble یک پلتفرم برای ارتباط گرفتن و دوست‌یابی است،‌ وقتی می‌گوییم دوست‌یابی،‌ منظور فقط برای رابطه عاشقانه و پیدا کردن نیمه گمشده نیست،‌ بلکه بامبل برای پیدا کردن دوست صمیمی و هم صحبت یا یک دوست حرفه‌ای برای تجربیات کاری هم استفاده می شود!

سازندگان بامبل در وبسایتشان خود را اینطور معرفی کرده اند:‌ «ما یک برنامه دوستیابی برای به چالش کشیدن رسم و رسومات قدیمی و منسوخ ارتباطات طراحی کرده‌ایم. بامبل زنان را قادر می‌سازد که کنترل ارتباط را دست بگیرند و برای برقراری اولین حرکت توانمند شوند. در بامبل زنان منتظر نیستند که انتخاب شوند بلکه انتخاب کننده هستند.»

به طور کلی Bumble  پلتفرمی است برای ایجاد یک فضای سالم و ایمن به منظور دوست یابی و ارتباطات انسانی. طبق گفته سازندگان این برنامه، ارزش های اخلاقی مثل صداقت، مهربانی، برابری، عزت نفس و احترام را در این برنامه مهم است و در الویت قرار دارد.

ویژگی‌های جالب بامبل

در بین این همه سایت‌ها و برنامه های دوستیابی مختلف، بامبل بسیار موفق عمل کرده و بیش از ۵۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. اما چرا؟‌ چون بامبل ویژگی های خاصی دارد که بقیه برنامه ها ندارند.

بامبل فقط یک سامانه دوست یابی نیست و با دیگر برنامه های مشابه کمی متفاوت است. اولا که غیر از یک اپلیکیشن دوست یابی،‌ یک شبکه اجتماعی هم به حساب می آید؛‌ دوما فقط برای روابط عاشقانه طراحی نشده و کسانی که به دنبال پیدا کردن یک دوست معمولی یا یک دوست برای حرفه و کار هم می‌گردند می توانند در اینجا به دنبال دوست بگردند.

سوما تجربه کاربری در بامبل مقداری با دیگر اپلیکیشن های دوست یابی متفاوت است؛‌ مثلا در بامبل فقط زنان اجازه فرستادن اولین پیام را دارند. یا یک سری محدودیت‌های دیگر برای ارتباطات وجود دارد.

در بامبل ابتدا باید خانم ها درخواست ارسال کنند.

ویژگی جالب دیگر بامبل، که البته مثل دیگر برنامه‌هاست، این است که کاربر می‌تواند افراد مورد علاقه‌اش را بر اساس سن و یا فاصله مکانی فیلتر کند.

به طور کلی Bumble ویژگی های متنوع و جالب و کاربردی را در اختیارتان می گذارد که برای بهتر شدن تجربه دوست‌یابی و پیدا کردن دوست واقعی به شکل ایمن و درست طراحی شده است.

بامبل رایگان است یا پولی؟

دانلود و ثبت نام در بامبل رایگان است. برای استفاده از ویژگی‌های اصلی، مانند پسندیدن کاربران دیگر و چت با آن‌ها هم نیازی به پرداخت درون برنامه ای نیست و رایگان است. با این حال، ویژگی‌ها و امکانات بیشتر نیاز به پرداخت دارند.

بامبل اشتراک های پولی خود را به دو روش Bumble Boost وBumble Premium ارائه می دهد، بامبل بوست هزینه ۱۶.۹۹ دلار ماهانه دارد و هزینه بامبل پرمیوم ماهانه ۳۹.۹۹ دلار است. اما می توانید با پرداخت ۲۲۹.۹۹ دلار تا آخر عمر از همه امکانات بامبل برخوردار شوید.

برخی از ویژگی های خاص مانند SuperSwipes و Spotlight را نیز می توان به طور جداگانه با Bumble Coins، ارز درون برنامه ای برنامه، خریداری کرد.

برای امنیت بیشتر بهتر از شماره مجازی بامبل استفاده کنید که می‌توانید آن را در قیمت های مختلف از نامبرلند خریداری کنید.

نحوه ساخت اکانت و استفاده از بامبل

برای ساختن اکانت در بامبل باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

برای شروع لازم است با ایمیل و شماره تلفن همراه اکانت بسازید و کد تاییدی که برایتان می آید را وارد کنید. متاسفانه این برنامه هم در ایران فیلتر است و هم توسعه دهندگانش برای کاربران ایرانی محدودیت ایجاد کرده‌اند. ولی می‌توانید از نامبرلند اکانت بامبل یا شماره مجازی بخرید. البته با اکانت فیسبوک هم می‌توان اکانت ساخت.

پس از ورود به داخل برنامه لازم است عکسی برای پروفایلتان بگذارید. بامبل از شما می خواهد طبق دستورالعملی که به شما می‌دهد از خودتان همین لحظه عکس بگیرید؛‌ عکس دوم فقط برای تایید هویت انجام می شود و در اکانت شما منتشر نمی‌شود،‌ بلکه فقط هوش مصنوعی بامبل بررسی می‌کند عکس آپلود شده به عنوان پروفایل با عکس صاحب اکانت یکی هست یا نه! این موضوع برای امنیت خود کابران انجام می شود و بسیار کمک کننده است.

حالا که اکانت خود را ساخته‌اید می‌توانید بین کابران بامبل بگردید و اگر کاربری را پسندیدید، روی اکانتش انگشت خود را به سمت راست بکشید. اگر آن شخص هم اعلام کند شما را پسندیده، تا ۲۴ ساعت فرصت برای دادن اولین پیام وجود دارد. نکته جالب اینکه فقط کاربر خانم می تواند اولین پیام را بدهد!

مزایا و معایب بامبل

در مورد مزایای بامبل،‌ شاید بتوان گفت مهم ترین فایده و نکته خوبش رایگان بودن و نسبتا امن‌تر بودن آن است! البته دسترسی به بسیاری از امکانات بامبل با خرید نسخه پرمیوم ممکن می‌شود.

در مورد امنیت این برنامه باید بدانید که اینطور نیست که کاملا بتوانید به کاربران غریبه اعتماد کنید اما ساز و کارهای بامبل طوری طراحی شده که نسبتا آن را به فضای سالم‌تر و امن‌تری تبدیل کرده. مثلا اینکه فقط زنان می‌توانند شروع کننده ارتباط باشند یا برای تایید هویت هر کاربر و تصویر او اقداماتی انجام می شود. یا ابزارهای هوش مصنوعی بسیار قدرتمندش برای شناسایی حساب های فیک و مزاحم بامبل که در نتیجه این اپلیکیشن را به فضای بهتری کرده است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟

مزیت دیگر بامبل این است که شما در این برنامه می توانید تماس صوتی و تصویری برقرار کنید و لازم نیست بعد از آشنایی اولیه حتما شماره تماس خود را به طرف مقابل بدهید؛‌ چراکه می توانید در همین بامبل تماس بگیرید.

اما بامبل فقط برای دوست یابی و روابط عاشقانه نیست،‌ برای ارتباطات دوستی و کاری هم استفاده می شود.

از دیگر مزایای بامبل می توانیم به طراحی کاربر پسندش اشاره کرد که آن را جذاب و سرگرم کننده کرده!

اما در مورد معایب بامبل هم صحبت های بسیاری می‌توان کرد. مثلا اینکه استفاده کاربران ایرانی را محدود کرده یا برای باز شدن امکانات بیشتر به خرید نسخه پولی نیاز است.

اینکه آقایان نمی‌توانند پیام اول را بدهند هم از دید خیلی‌ها نکته منفی به نظر می‌رسد اما بااین حال می‌بینیم که بامبل در دنیا بسیار پرطرفدار است طوری که پس از تیندر مهم‌ترین اپلیکیشن دوست‌یابی دنیاست!

بامبل BFF و بامبل Bizz چیست؟

همانطور که گفتیم بامبل فقط برای پیدا کردن نیمه گمشده نیست و برای پیدا کردن دوست و رفیق هم می‌شود رویش حساب کنید. وقتی وارد بامبل شوید باید یکی از این سه حالت را انتخاب کنید:

bumble date: برای رابطه عاشقانه

bumble BFF:‌ برای پیدا کردن یک دوست و رفیق

bumble Bizz:‌ برای پیدا کردن یک دوست کاری (شبکه سازی شغلی)

شما می‌توانید از طریق تنظیمات با ضربه زدن روی «انتخاب حالت» به حالت‌های BFF یا Bizz بروید. دقت کنید که شما فقط می‌توانید از یکی از حالت‌های بامبل BFF یا Biz یا Date در یک زمان استفاده کنید.

نتیجه گیری

شما برای پیدا کردن یک دوست، نیمه گمشده یا همکار بیزینسی‌تان می‌توانید از بامبل استفاده کنید! این اپلیکیشن امکانات ویژه‌ای برای تجربه ارتباطات انسانی در اختیارتان می گذارد.