پلتفرم ویدیویی‌ TikTok که در ابتدا با ویدیوهای 15 ثانیه‌ای بسیار محبوب و پرطرفدار شد، اکنون در حال آزمایش قابلیتی برای آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای است تا با غول ویدیوی آنلاین قدیمی، یعنی یوتیوب وارد رقابت شود!

به نقل از techcrunch، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا هم از اپلیکیشن موبایل و هم از دسکتاپ ویدیوهای طولانی آپلود کنند.

البته هنوز نه مدیران TikTok و نه مالک چینی آن ByteDance در این باره اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

آپلود ویدیوهای طولانی در tiktok:‌ خوب یا بد؟

به نظر می‌رسد که تیک تاک فعلا تصمیم دارد این ویژگی را برای گروه محدودی از کاربران در دسترس قرار دهد. قابلیت آپلود ویدیوهای طولانی به محتواسازان تیک تاک امکان می‌دهد انواع جدیدی از محتوا را تولید کنند و تعامل با کاربران خود را افزایش دهند. البته این ویژگی یک روی دیگر هم دارد:‌ یوتیوب به عنوان شبکه اجتماعی پخش کننده ویدیو یک رقیب جدی پیدا می‌کند!

لوگوی تیک تاک

باید دید که آیا کاربران تیک‌تاک از چنین قابلیتی استقبال می‌کنند یا نه؛ قطعا یوتیوب هم برنامه‌های جدی و جذابی برای راضی نگه داشتن کاربرانش دارد که گوی رقابت را در مقابل تیک تاک از دست ندهد! مثلا پیش از این یوتیوب اعلام کرده بود که قابلیت جالب و بسیار کاربردی را به زودی در دسترس قرار می‌دهد که امکان سوال پرسیدن درباره ویدیو را به کاربر می‌دهد! نظر شما درباره این اتفاقات چیست؟