اتفاق جالبی که این روزها در تلگرام در حال رخ دادن است،‌ ورود این پیام رسان محبوب به دنیای ارزهای دیجیتال است! پس از موفقیت عجیب پروژه نات کوین و اقبال جهانی به پروژه همستر کامبت،‌ حالا تلگرام از «ارز اختصاصی» خودش رونمایی کرده است!

نیاز به یک ارز اختصاصی برای تلگرام

بیش از 400 میلیون کاربر تلگرام ماهانه از بات‌ها و مینی اپ‌های تلگرام استفاده می‌کنند. اما وقتی این کاربران برای خرید محصولات یا دسترسی به خدمات، بازی کردن و موارد دیگر باید پول پرداخت کنند،‌ مجبورند خارج از برنامه تلگرام و از طریق حساب بانکی پول جابجا کنند.

اما تلگرام با جدیدترین آپدیت خود،‌ ارز اختصاصی درون برنامه‌ای خودش را معرفی کرده که کاربران بتوانند به طور مستقیم کالاها و خدمات دیجیتال خود را بفروشند و پول را در تلگرام دریافت کنند. این تصمیم تلگرام برای یکپارچه کردن پرداخت‌ها گرفته شده است.

تلگرام استارز یا همان پول تلگرامی!

تلگرام استارز در حقیقت،‌ ارز اختصاصی تلگرام و نوعی پول درون برنامه‌ای است که برای فعال کردن پرداخت در سراسر اکوسیستم تلگرام، راه‌اندازی شده است. ستاره‌ها همان «پول» هستند که کاربران می توانند از طریق خریدهای درون برنامه ای از طریق اپل و گوگل یا PremiumBot این پول را به دست آورند، سپس برای محصولات دیجیتالی ارائه شده توسط ربات‌ها، این پول را خرج کنند.

خوشبختانه تلگرام استارز با آخرین سیاست‌های اپل و گوگل در مورد فروش محصولات دیجیتال همخوانی دارد و به توسعه‌دهندگان اکوسیستم تلگرام و کاربران آنها، دسترسی بی‌سابقه‌ای برای خریدهای درون‌برنامه در فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل می‌دهد. جالب اینکه تلگرام هیچ کارمزدی بابت این پرداخت‌ها از کاربرانش نمی‌گیرد.

نظر شما درباره ورود تلگرام به دنیای ارز دیجیتال چیست؟