آقای پاول دورف دو هفته پیش در بدو ورودش به فرانسه دستگیر شد و پس از آنکه اتهامات فراوان درباره فراهم کردن بستری برای جرم و جنایت به او وارد شده است،‌ حالا تلگرام چند تغییر ایجاد کرده است. هدف این تغییرات برطرف کردن مشکلاتی بود که این پیام رسان داشت و به کلاهبرداران و مزاحمان فرصت سواستفاده می‌داد.

پیام‌های تلگرام دیگر خصوصی نیستند

پیش از این فقط دو نفری که در حال چت بودند یا افرادی که در یک گروه به محتوای چت خود دسترسی داشتند و حتی اگر محتوای نامناسبی هم در این بین رد و بدل می‌شد،‌ تلگرام اقدامی انجام نمی‌داد تا حریم خصوصی افراد و حق آزادی بیان آن‌ها نقض نشود.

اما حالا پس از اینکه دولت‌ فرانسه تلگرام به همین عنوان متهم کرده است، تلگرام قابلیت گزارش (report) محتوای نامناسب و غیرقانونی را گذاشته که کاربران در هنگام مواجه با محتوای نامناسب،‌ از آن استفاده کنند.

حذف قابلیت People nearby

قابلیت People Nearby قابلیت کم کاربرد دیگری بود که حالا حذف شده است. کاربران می‌توانستند با این دکمه با افراد اطراف خود ارتباط بگیرند و صحبت کنند اما از آنجا که مشکلاتی را ایجاد می‌کرده،‌ حالا حذف شده است.

اما قابلیت مشابهی به نام Businesses Nearby جایگزینش شده که کسب و کارهای تائید شده و معتبر می‌توانند از آن برای معرفی بیزینس خود استفاده کنند.

صحبت‌های پاول دورف درباره تجربه دستگیری و دادگاه در کشور فرانسه

پس از آزادی با وثیقه ۵ میلیون یورویی،‌ آقای پاول دورف در کانال شخصی خودش درباره اتفاقات دو هفته پیش صحبت کرد. او نوشت که متهم کردن مدیرعامل یک پیام رسان به جرایم ارتکابی کاربرانش، نادرست است. همچنین در ادامه اضافه کرده که هیچ مبتکری هرگز ابزار جدیدی نمی‌سازد اگر بداند که شخصاً مسئول سوء استفاده احتمالی از آن ابزارها خواهد بود.

او همچنین نوشت که تعداد کاربرانی که تلگرام پرمیوم دارند،‌ از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشته است!‌ این موضوع نشان می‌دهد چقدر استقبال کاربران به این پیام رسان بالاست و با وجود همه حاشیه‌ها، همچنان بسیار محبوب است!

نظر شما درباره این اتفاقات و اظهارنظرهای او چیست؟