پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام امروز در کانال تلگرامی خود آمار جالبی را اعلام کرده! او نوشت که تلگرام حالا ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و امسال از مرز یک میلیارد کاربر فعال (در ماه)‌ هم عبور خواهد کرد!

تاثیر فوق العاده بازی‌های تلگرامی

قطعا این رشد ۵۰ میلیونی در مدت کوتاه تا حد خیلی زیادی به دلیل رونق بازی‌های کریپتویی تلگرامی است! ابتدا نات کوین و سپس همستر کامبت باعث ورود تعداد زیادی کاربر به تلگرام شدند.

علاوه‌بر این نات کوین و همستر، بازی‌های ایردراپ تلگرامی زیاد دیگری هم هنوز در جریان هستند که سازوکارشان وابسته به دعوت کاربر جدید است و حتما فرایند جذب کاربران جدید بازهم ادامه خواهد داشت.

به طور مثال آخرین ایردراپ تلگرامی که لانچ شده و ادعا می‌شود به ایلان ماسک مربوط است،‌ ماسک امپایر است که نوعی مینی گیم جالب و سرگرم کننده است!

بیشتر بخوانید: ایردراپ تلگرام چیست؟

آقای دوروف پیش از این گفته بود که توقع دارد تا یک سال دیگر به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه برسند اما وقتی اکنون عدد 950 میلیون را رد کرده‌اند،‌ رسیدن به عدد یک میلیارد احتمالا خیلی خیلی زودتر باشد!

دوروف هفته گذشته هم گفته بود که تلگرام در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک فروشگاه اپلیکیشن (اپ استور) و یک مرورگر درون برنامه‌ای با پشتیبانی از صفحات وب 3 در همین ماه جاری است.

 به نظر می‌رسد آقای دوروف قصد دارد تلگرام را به نوعی تبدیل به یک سوپراپ کند و پادشاه همه پیام رسان‌ها شود!