پس از آنکه وضعیت خاص تلگرام تبدیل به بحران و حتی دستگیری پاول دورف شد،‌ به نظر می‌رسد آقای مدیرعامل بالاخره تصمیمش را عوض کرده:‌ «احتمالا با دولت‌ها همکاری کنیم.»

تغییرات مهم در تلگرام

پاول دورف،‌ مدیرعامل تلگرام، دیشب در کانال تلگرام شخصی خودش نوشت که از این به بعد تغییراتی در سیاست‌های این پیام رسان اعمال می‌شود.

او در ادامه توضیح داده که بخش موتور جستجوی داخلی تلگرام، (Telegram Search)، در اصل برای خواندن اخبار جدید یا پیدا کردن دوستان جدید طراحی شده اما متاسفانه برای تبلیغ کالاها (یا محتواها)‌ غیرقانونی هم استفاده می‌شود. بنابراین تیم ناظر محتوای تلگرام به کمک هوش مصنوعی این بخش را بهبود بخشیده‌اند تا دیگر چنین سواستفاده‌هایی رخ ندهد.

اما نکته بسیار مهم‌تر مطلبی که او منتشر کرده درباره همکاری با دولت‌هاست.

پاول دورف می‌گوید اگر با درخواست قانونی روبرو شوند ممکن است شماره تلفن،‌ آدرس IP و مشخصات دیگر افرادی که در بستر تلگرام فعالیت غیرقانونی داشته‌اند را در اختیار نهادهای قانونی قرار دهد.

تا پیش از این تلگرام با عنوان «آزادی بیان» هرگز با هیچ دولتی همکاری نمی‌کرد و مدعی بود که تمام اطلاعات کاربران روی تلگرام محرمانه می‌ماند. اما حالا پس از دادگاهی که در فرانسه داشته، سیاست‌های داخلی خودش را تغییر داده است. نظر شما درباره تغییر تصمیم پاول دورف چیست و آیا با سیاست‌های جدید موافق هستید؟