تلگرام عالی و فوق العاده است و محبوب‌ترین پیام رسان ما ایرانی‌هاست! اما عالی‌تر بود اگه می‌شد پیام‌هایی که برایمان می‌آید را بخوانیم بدون اینکه فرستنده متوجه شود پیامش را خوانده‌ایم!‌ در این مقاله نامبرلند همه راه و روش‌های خواندن پیام تلگرام بدون تیک خوردن را آموزش داده‌ایم.

چطور پیام‌های تلگرامم را بدون تیک خوردن بخوانم؟

تنظیمات پیش فرض تلگرام به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هروقت پیامی خوانده شد، دو تیک آبی برای فرستنده‌ بخورد و او بفهمد که پیامش دیده شده است. اما اگر نخواهید که او بفهمد چه؟ خب چندین راه حل کاربردی وجود دارد! مثل:

  • خواندن پیام در حالت پرواز
  • خواندن پیام‌ها در نسخه وب
  • خواندن پیام از روی نوتیف‌ها
  • استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت پیام
  • خواندن پیام در صفحه پیش‌نمایش پیام

خواندن پیام‌ها در حالت هواپیما (Airplane Mode)

یک راه حل خوب این است که گوشی خود را روی حالت پرواز قرار دهید و بعد پیام را بخوانید؛‌ به این ترتیب چون اینترنت قطع است، پیامی را که می‌خوانید تیک نمی‌خورد.

  •  قبل از باز کردن تلگرام، حالت هواپیما را فعال کنید تا اتصال به اینترنت قطع شود.
  • وارد تلگرام شوید و پیام‌ها را بخوانید. چون اینترنت قطع است، تیک دوم زده نمی‌شود.
  • سپس حالت هواپیما را غیرفعال کنید تا دوباره به اینترنت متصل شوید.

خواندن پیام‌ها در نسخه وب

این روش برای خواندن پیام تلگرام بدون تیک خوردن، مشابه روش قبلی است. فقط کافی است تلگرام وب را روی دسکتاپ خود باز کنید و پس از باز شدن و لود شدن همه پیام‌ها، اتصال لپ تاپ به اینترنت را قطع کنید. به این ترتیب می‌توانید چت‌ها را بخوانید بدون اینکه تیک خوانده شدن برای فرستنده بخورد.

اما دقت کنید به محض اینکه اینترنت وصل شود، تیک خوانده شدن برای فرستنده می‌رود.

خواندن پیام‌ها از نوتیفیکیشن

اگر اعلان‌ها (Notifications) را فعال کرده‌اید، می‌توانید پیام‌ها را از طریق پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‌ها در نوار اعلان گوشی ببینید، بدون اینکه وارد تلگرام شوید. به این ترتیب پیام‌های تلگرام را خوانده‌اید بدون اینکه سین بخورد!

استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت پیام

برخی از اپلیکیشن‌های مدیریت پیام‌ها به شما اجازه می‌دهند تا پیام‌های تلگرام را بخوانید بدون اینکه تیک دوم زده شود. این اپلیکیشن‌ها معمولاً پیام‌ها را به صورت مخفیانه از نوتیفیکیشن‌ها می‌خوانند.

اما نصب و استفاده این اپلیکیشن‌ها معمولا اطلاعات شما را در خطر قرار می‌دهد و ما این روش را توصیه نمی‌کنیم.

خواندن پیام‌ها در حالت پیش نمایش

این قابلیت قبلا در نسخه وب وجود داشت و حالا چند وقتی است که در نسخه موبایلی هم در دسترس شده. شما می‌توانید انگشت خود را روی تصویر پروفایل کسی که برایتان پیام فرستاده نگه دارید تا پیام‌های داخل چت به صورت نصفه به شما نمایش داده شود. البته نمی‌توانید چت را بالا پایین کنید و اگه پیام‌ها طولانی باشد آن‌ها را کامل نمی‌بینید.

نتیجه گیری خواندن پیام تلگرام بدون تیک خوردن

در این مقاله نامبرلند چند روش ساده را به شما معرفی کردیم که بتوانید پیام‌های تلگرام خود را بخوانید بدون اینکه فرستنده متوجه شود پیامش خوانده. احتمالا بهترین روش خواندن پیام تلگرام بدون تیک خوردن، استفاده از روش «حالت هواپیما» است چراکه امن و قطعی است. اما دقت کنید که دیگران هم ممکن است همین کارها را برای شما انجام دهند و پیام‌های شما را بدون تیک خوردن، سین کنند! بنابراین شاید بهترین کار در روابط دوستانه و شخصی، صداقت و گفتگو باشد!

آیا می توان عکس یا ویدیو را بدون سین در تلگرام باز کرد؟

خیر.

آیا استفاده از برنامه‌های مدیریت پیام امن است؟

برخی از برنامه‌های مدیریت پیام می‌توانند به شما در خواندن پیام‌ تلگرام بدون زدن تیک دوم کمک کنند، اما باید دقت کنید که سازندگان این برنامه‌ها معمولا ناشناس هستند و امنیت شما را رعایت نمی‌کنند.

چگونه سین تلگرام را ببندیم؟

راهی نیست!