چند ماه پیش پاول دوروف (مدیرعامل تلگرام) خبر کسب درآمد از طریق کانال‌های تلگرام را داد اما این خبر جزییات تکمیلی نداشت و نمی‌دانستیم که مثلا آیا کانال‌های ایرانی هم می‌توانند از این شرایط بهره مند شوند یا نه.

حالا وبلاگ رسمی تلگرام اعلام کرده که سیستم کسب درامد تلگرام از همین حالا شروع به کار کرده و صاحبان کانال های تلگرامی می‌توانند 50 درصد از درآمد تبلیغات نمایش داده شده در کانال خود را دریافت کنند. عهمچنین می‌توان عکس و ویدیوی پولی منتشر کنند و مخاطبانشان بابت تماشای این عکس‌ها و ویدیوها، پول بپردازند!

هدیه تلگرام

کسب درآمد از طریق انتشار عکس و ویدیوهای پولی

اگر ادمین یک چنل تلگرامی هستید، همین الان تلگرام خود را به‌روزرسانی کنید تا قابلیت درآمدزایی جدید را ببینید! تلگرام در این به‌روزرسانی تصمیم گرفته امکان درآمدزایی برای صاحبان کانال‌ها فراهم کند تا از محتوای خلاقانه خود، پول دربیاورند.

نحوه درآمدزایی از طریق انتشار عکس و ویدیوی پولی چگونه است؟

اگر شما صاحب کانالی با بیش از ۱۰۰۰ عضو هستید، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را برای مخاطبان کانال خود به صورت پولی منتشر کنید؛ به عبارت دیگر مخاطبان شما برای مشاهده پست شما، به شما پول بپردازند.


برای اینکار کافیست عکس یا ویدیویی که می‌خواهید بابت آن پول بگیرید را انتخاب کرده و از طریق منوی سه‌نقطه‌ای، گزینه “Make this content paid” را بزنید. سپس مبلغ موردنظرتان را هم مشخص می‌کنید. دقت کنید که مبلغی که انتخاب می‌کنید پول واقعی نیست و ارز درون برنامه‌ای تلگرام به نام استارز (stars) است!

مخاطبان چگونه می‌توانند پول بپردازند؟

وقتی پست خود را منتشر کردید، کاربرانی که تعداد ستاره‌های تعیین شده توسط شما را پرداخت کنند می‌توانند عکس یا ویدیوی شما را مشاهده کنند!

این پول چگونه نقد می‌شود؟

تمام پرداخت‌های داخل اپ تلگرام از طریق ارز تلگرام، استارز انجام می‌شود و سپس این ستاره‌ها را می‌توان به رمزارز TON تبدیل و برداشت کرد.

کپشن پست‌های پولی برای همه کاربران قابل مشاهده خواهد بود، اما عکس یا ویدیو فقط برای کسانی که هزینه لازم را پرداخت کرده‌اند، قابل مشاهده است.

جزییات کسب درآمد از تلگرام

راه دیگر کسب درآمد از تبلیغات تلگرام است. صاحبان کانال‌های عمومی که حداقل 1000 عضو داشته باشند می‌توانند 50 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات نمایش داده شده در کانال‌های خود را خیلی راحت دریافت کنند. مدیران کانال می‌توانند تصمیم بگیرند که این مبلغ را بدون هیچ کارمزدی برداشت کنند.

نحوه دریافت پول از تبلیغات تلگرام

اگر شما صاحب یک کانال عمومی که بالای ۱۰۰۰ عضو دارد هستید،‌ برای مشاهده آمار درآمدزایی کانال خود به تنظیمات کانال > آمار > کسب درآمد بروید. سپس درآمد ناشی از تبلیغات را طریق بلاکچین TON و در قالب رمزارز تون‌کوین دریافت کنید.

تلگرام درباره دلیل انتخاب این بلاکچین،‌ سرعت تراکنش بالا، قابلیت پردازش تراکنش های زیاد در لحظه و پایین بودن کارمزد آن را اعلام کرده است.

کسب درامد از تبلیغات تلگرام برای کاربران ایرانی هم فعال است؟

خوشبختانه بله! این سیستم حتی برای کاربران با شماره های ایرانی هم فعال است و از آنجاکه نقل و انتقال پول از طریق کیف پول مجازی است کاربران ایرانی هم بدون محدودیت می‌توانند این درآمد را داشته باشند.

نکته جالب اینکه اگر شما به عنوان یک کاربر دوست ندارید تبلیغات متنی را در کانال‌های بزرگی که دارید ببینید،‌ می توانید با خرید تلگرام پرمیوم این تبلیغات را غیرفعال کنید.