آخرین به روزرسانی تلگرام که همین امروز منتشر شد،‌ شامل قابلیت‌های جدید و بسیار کاربردی برای بخش استوری و همچنین کسب درآمد است که مثل همیشه،‌ کاربران را راضی می‌کند.

پرداخت برای نمایش محتواهای پولی

تلگرام در ماه گذشته تلگرام استارز را برای خرید محصولات دیجیتال داخل تلگرام راه اندازی کرد. حالا سازندگان محتوا می‌توانند با انتشار عکس‌ها یا ویدیوهای پولی در کانال‌های خود، ستاره‌ بگیرند و بعدا این ستاره‌ها را به پول واقعی تبدیل کنند.

در مورد کسب درآمد از تبلیغات تلگرام برای کاربران ایرانی مفصل بخوانید.

پیدا کردن استوری‌ها با هشتگ

آخرین به روزرسانی تلگرام برای پیدا کردن استوری‌های موردنظر کاربران،‌ راهکار جالبی قرار داده. شما می‌توانید روی یک هشتگ بزنید تا هر استوری عمومی (پابلیک) که از این هشتگ استفاده کرده را ببینید. این قابلیت به خصوص برای تولید کنندگان محتوا بسیار کاربردی است.

پیدا کردن استوری‌ها با لوکیشن

علاوه‌بر هشتگ، شما می‌توانید استوری‌ها را با لوکیشن هم جستجو کنید. یا خودتان در استوری خود لوکیشن درج کنید تا هرکسی که روی این لوکیشن کلیک کرده،‌ استوری شما را ببیند.

مثلا اگر در تعطیلات، یک رویداد جالب، یا برای صرف غذا در یک رستوران فانتزی هستید، می‌توانید لوکیشن خود را به استوری اضافه کنید تا دیگران را هم از این لوکیشن باخبر کنید.

کوچک کردن نوار کناری

آخرین به روزرسانی تلگرام بخش جالبی به نام نوار کناری کوچک دارد که شامل مینی‌اپ‌های داخلی تلگرام است. اگر تلگرام خود را آپدیت کنید،‌ می‌توانید مینی‌اپ‌ها را در نواری در پایین صفحه‌تان ببینید و این نوار را مینیمایز (کوچک) کنید. به عبارت دیگر این قابلیت به شما امکان می‌دهد به پیام‌ها پاسخ دهید یا مینی‌اپ‌ها را باز کنید و سپس به یک مینی اپ برگردید بدون اینکه لازم باشد منتظر شوید برنامه دوباره بارگذاری شود.

نظر شما درباره این قابلیت‌ها چیست؟