تلگرام، محبوب‌ترین پیام رسان ایرانی‌هاست و تقریبا همه ایرانی‌ها هرروز از آن استفاده می‌کنند. بااین حال ممکن است شما هم مثل خیلی از کاربران، در جریان نباشید که می‌توانید برای امنیت بیشتر و حفظ بهتر حریم خصوصی خود، شماره تلفن خود را در این پیام رسان مخفی کنید. در این مقاله نامبرلند قدم به قدم باهم روش مخفی کردن شماره تلگرام را مرور می‌کنیم.

نحوه مخفی کردن شماره در تلگرام ( آموزش گام به گام با اسکرین شات)

پنهان کردن شماره در تلگرام، شماره شما را از دسترس افراد غریبه (و حتی مزاحم)‌ در امان نگه می‌دارد. برای اینکه کسی شماره شما را در تلگرام نبیند،‌ خیلی راحت و طبق مراحل گام به گامی که در ادامه ذکر می‌کنیم پیش روید و شماره خودتان را برای همیشه از دیگران مخفی کنید!

ابتدا روی نوار افقی بالا سمت چپ کلیک کنید تا این صفحه برایتان باز شود،‌ بلافاصله روی تنظیمات یا setting بزنید،

اینجا گزینه Privacy and Security  را انتخاب کنید،

حالا در قسمت Privacy روی phone number کلیک کنید،

مرحله اصلی همینجاست،‌ اینجا زیر گزینه who can see my phone number? روی گزینه دلخواه خود کلیک کنید.

می‌توانید انتخاب کنید که فقط مخاطبین خودتان شماره شما را ببینند (انتخاب گزینه my contacts) و یا می‌توانید به طور کل نمایش شماره تلفن را محدود کنید که برای اینکار باید گزینه nobody را بزنید.

مزایای مخفی کردن شماره در تلگرام

شماره تلفن شما،‌ یکی از مهم‌ترین اطلاعات دیجیتال شما در دنیای امروز است و پیام‌رسان تلگرام اهمیت شماره تلفن شما را می‌داند! به همین دلیل امکان مخفی شماره در تلگرام را در اختیار کاربرانش قرار داده است. شما اختیار این را دارید که شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی کنید و دیگران آن را نبینند. اینکار چندین مزیت دارد.

اولین مزیت مخفی کردن شماره در تلگرام،‌ حفظ حریم خصوصی شماست، دیگر افراد سودجو یا مزاحم شماره شما را نمی‌بینند و نمی‌توانند برای شما مزاحمت ایجاد کنند.

ممکن است کسی هم به قصد مزاحمت شماره شما را برندارد اما آن را در اختیار آژانس‌های تبلیغاتی قرار دهد و شما مدام روزانه یک سری پیامک تبلیغاتی بی‌مصرف بگیرید!

همچنین ممکن است هیچ‌یک از این اتفاقات رخ ندهد اما یک همکار بی‌ملاحضه به علت دیر جواب دادن پیام کاری،‌ با شما تماس بگیرد و مزاحم اوقات استراحت شما شود.

شما همچنین می‌توانید با شماره مجازی برای خود تلگرام بسازید و یک اکانت کاملا خصوصی داشته باشید!

اکانتی که با شماره مجازی ساخته‌اید کاملا ناشناس و خصوصی خواهد بود و هیچکس خبر نخواهد داشت که شما چنین اکانتی دارید،‌ مگراینکه خودتان آن‌ را به دیگران معرفی کنید.

بعد از مخفی کردن شماره، چه کسانی شما را می‌بینند؟

این‌که چه کسانی شماره شما را ببینند،‌ به تنظیمات شما مربوط است. اگر تنظیمات تلگرام خود را روی گزینه my contacts انتخاب کرده باشید، فقط مخاطبینتان می‌توانند شماره شما را ببینند.

و اگر nobody را انتخاب کرده باشید،‌ هیچکس حتی مخاطبینتان هم شماره شما را نمی‌بینند.

مخفی کردن شماره در تلگرام در یک پاراگراف

در این مقاله باهم درباره مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام خواندیم،‌ اینکه چقدر شماره تلفن افراد بااهمیت است و چرا مهم است از حریم خصوصی خود محافظت کنید.