تلگرام، محبوب‌ترین پیام‌رسان ایرانیان است که در تمام این سال‌ها،‌ با امکانات ویژه‌ای که داشته هرگز کاربرانش را ناامید نکرده است! با این حال، شاید دلتان بخواهد اکانت تلگرام خود را دیلیت کنید. در این مقاله نامبرلند، به شما نحوه دیلیت اکانت تلگرام را به‌صورت مرحله به مرحله،‌ به همراه نکات مهم قبل از انجام اینکار آموزش داده‌ایم.

نکات ضروری قبل از حذف اکانت تلگرام

قبل از اینکه اکانت تلگرام خود را برای همیشه پاک کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید!

یک)‌ دیلیت اکانت تلگرام،‌ غیرقابل برگشت است: به این معنا که به محض اینکه دکمه دیلیت را بزنید، دیگر نمی‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید. تمامی چت‌ها، گروه‌ها، کانال‌ها و مخاطبین شما به طور دائمی حذف می‌شوند.

دو) شاید لازم باشد از اطلاعات مهم پشتیبان گیری کنید: از آنجاکه تمامی اطلاعات تلگرام شما با دیلیت اکانت از دست می‌روند،‌ شاید لازم باشد که از بعضی چت‌ها، فایل‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. تلگرام امکان پشتیبان‌گیری خودکار ندارد، بنابراین باید به صورت دستی از اطلاعات مهم خود کپی بگیرید.

سه) اطلاعات حساس در چت‌ها را پاک کنید: اگر در چت با دوستانتان اطلاعات حساس یا تصاویر شخصی ارسال کرده‌اید، شاید بخواهید قبل از دیلیت اکانت چنین محتواهایی را پاک کنید. چراکه پس از دیلیت اکانت دیگر دسترسی به چت‌ها ندارید اما دوستان شما همچنان چت‌های شما را تحت عنوان Deleted Account دارند.

چهار) کانال‌ها و گروه‌هایی که مدیر هستید را به دیگران واگذار کنید: پس از دیلیت اکانت، شما نقش خود به عنوان ادمین یا سازنده گروه‌ و کانال را از دست می‌دهید و این عدم دسترسی، غیرقابل برگشت است. بنابراین اگر دوست ندارید گروه‌ها و کانال‌هایتان بدون مدیر رها شوند، حتما شخص دیگری را به عنوان ادمین، انتخاب کنید.

پنج)‌ برای رفع ریپورتی، دیلیت اکانت نکنید. اگر اکانت شما ریپورت شده و می‌خواهید برای خارج شدن از لیست اسپم و ریپورتی، اکانت خود را پاک کنید و دوباره بسازید،‌ باید بدانید که این کار هیچ تاثیری ندارد و همچنان شماره سیمکارت شما ریپورت خواهد ماند.

شش)‌ اگر سیمکارت خود را می‌فروشید،‌ حتما تلگرام را دیلیت اکانت کنید: اینکار بسیار مهم است؛ چراکه اگر سیم کارت از دسترس شما خارج شود،‌ خریدار سیمکارت می‌تواند وارد اکانت شما شود! حتی ممکن است با تنظیم رمز ورود،‌ اجازه دسترسی شما را هم ببندد.

هفت) ممکن است تا چند ساعت یا چند روز،‌ امکان ساخت اکانت دوباره را نداشته باشید: تلگرام به طور خودکار بعد از مدت زمان کوتاهی اکانت شما را حذف می‌کند. بنابراین، ممکن است بلافاصله بعد از درخواست حذف، اکانت شما پاک نشود و نتوانید بلافاصله، با همان شماره اکانت جدید بسازید.

آموزش تصویری دیلیت اکانت تلگرام با گوشی و با لینک مستقیم

حالا نوبت به آموزش تصویری دیلیت اکانت تلگرام با گوشی رسیده است و ما قدم به قدم مراحل این کار را به شما آموزش میدهیم.

دقت کنید که شما باید وارد لینک دیلیت اکانت تلگرام شوید که آموزش داده‌ایم چطور این لینک را پیدا کنید اما همچنین می‌توانید از لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام استفاده کنید.

ابتدا به بخش تنظیمات تلگرام خود بروید،

سپس در انتهای بخش تنظیمات، دنبال گزینه Telegram F&Q بگردید،

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود،‌ زیر قسمت your account،‌ دنبال عبارت Delete your Telegram account بگردید و روی آن کلیک کنید،

پس از کلیک روی این عبارت، روی کلمه delete که با رنگ آبی هایلایت شده بزنید،

در اینجا صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که شماره خود را وارد کنید تا مراحل دیلیت اکانت تلگرام شروع شود، پس ابتدا شماره خود را وارد کنید و روی دکمه next بزنید،

با وارد کردن شماره بلافاصله یک کد امنیتی به تلگرام شما ارسال میشود که باید در ادامه وارد کنید. دقت کنید که کد فقط به تلگرام شما ارسال می‌شود نه به سیم کارت شما.

در ادامه به آخرین بخش دیلیت اکانت تلگرام رسیده‌ایم و شما دوباره با وارد کردن شماره خود و زدن روی دکمه آبی رنگ delete my account می‌توانید برای همیشه اکانت تلگرام خود را پاک کنید.

همچنین شما می‌توانید با دسکتاپ و از طریق این لینک‌،‌ به همین ترتیبی که برای گوشی توضیح دادیم اکانت خود را دیلیت کنید.

حذف اکانت تلگرام به صورت خودکار

تلگرام برای دیلیت اکانت راه دیگری را هم قرار داده و آن «حذف اکانت تلگرام به صورت خودکار» است. شما در این روش لازم نیست وارد لینکی شوید و مستقیم در قسمت تنظیمات (Setting) می‌توانید برای تلگرام تعیین کنید که پس از مدت خاصی عدم استفاده از اکانت، به صورت خودکار اکانت شما را حذف کند.

برای اینکار ابتدا به قسمت تنظیمات (Setting) بروید،

حالا روی گزینه Privacy and Security بزنید،

در قدم بعدی باید دنبال گزینه If away for را پیدا کنید و آن را بزنید، شما باید تعیین کنید که تلگرام پس از چه مدت زمانی اکانت شما را دیلیت کند، گزینه‌ها فقط شامل یک ماه، سه ماه،‌ شش ماه و یک سال است.

این مدت زمان به این معناست که اگر به مدت مثلا یک ماه اصلا و ابدا آنلاین نشوید،‌ تلگرام خودش اکانت شما را دیلیت کند.

دیلیت اکانت تلگرام با گوگل

شما می‌توانید یا از طریق لینک مستقیم، اکانت خود را حذف کنید یا در گوگل عبارت «دیلیت اکانت تلگرام با گوگل» را سرچ کنید. وقتی این عبارت را جستجو کنید بازهم به سایت اصلی تلگرام برای حذف اکانت می‌رسید و باید مرحله به مرحله همینطور که توضیح دادیم مراحل حذف حساب خود را دنبال کنید.

دیلیت اکانت تلگرام در یک پاراگراف

در این مقاله نامبرلند مراحل حذف اکانت تلگرام در گوشی را به شما آموزش دادیم و شما می‌توانید همین الان در چند دقیقه،‌ اکانت خود را برای همیشه حذف کنید! اگر هنوز سوالی دارید برای ما در کامنت‌ها بنویسید.