تلگرام همیشه جذاب بود اما پس از دستگیری پاول دوروف، بسیار جذاب‌تر شد!‌ آمارها نشان می‌دهد از دو سه شب پیش، تعداد دانلودهای تلگرام در فرانسه و آمریکا بسیار بالا رفته است.  

شنبه شب، مدیرعامل تلگرام در فرانسه به جرایم مختلفی از جمله فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های غیرقانونی در تلگرام، دستگیر شد.

اتهاماتی که به پاول دوروف وارد شده بسیار سنگین است،‌ دولت فرانسه مدعی است تلگرام تبدیل به یک پیام رسان برای افراد خطرناک شده و محتواهای بسیار مجرمانه از جمله قاچاق مواد مخدر، پولشویی،‌ کلاهبرداری،‌ سوء استفاده جنسی از کودکان و غیره در تلگرام در حال رخ دادن است.

به طور مثال در ایالات متحده آمریکا،‌ تلگرام تبدیل به دومین اپ پردانلود تبدیل شده و در فرانسه همه سومین اپ پردانلود است. دانلود جهانی iOS تلگرام تا کنون 4 درصد افزایش داشته است.

علی‌رغم نگرانی‌های مطرح شده در مورد محتوای این برنامه، تلگرام در حال حاضر بسیار محبوب‌تر شده و تعداد دانلودهای آن در برخی کشورها بالا رفته.

روز دوشنبه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اظهار داشت که این دستگیری به دلیل «تحقیقات قضایی» بوده و قضات باید در این مورد تصمیم بگیرند. او گفت: «این به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست.