متا در حال آزمایش چت بات هوش مصنوعی خود به نام هوش مصنوعی متا یا همان Meta AI است. پس از آنکه یک سری کاربران هندی از ظاهر شدن چت بات متا روی واتساپ خود خبر دادند،‌ نوبت یک سری کاربران اینستاگرامی شد که این چت بات را در دایرکت اینستاگرام مشاهده کنند و گزارش دهند. مشابه دیگر چت بات‌ها، هوش مصنوعی متا هم می‌توانند با شما چت کند،‌ عکس بسازد یا به سوالاتتان پاسخ دهد.

متا ضمن تایید رسمی این گزارش در بیانیه‌ای به engadget اعلام کرد: «هوش مصنوعی مولد ما در مرحله توسعه است و ما در حال آزمایش آن هستیم.»

هوش مصنوعی متا چیست؟

هوش مصنوعی متا در سپتامبر سال گذشته در جریان رویداد Meta Connect 2023 رونمایی شد و به نظر می رسد این شرکت قصد دارد چت بات هوش مصنوعی خود را در تمام شبکه‌های اجتماعی خود مانند واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک عرضه کند.

هوش مصنوعی متا که با استفاده از یک مدل سفارشی مبتنی بر Llama 2 و تحقیقات مدل زبان بزرگ متا (LLM) ساخته شده است، تلاش می‌کند تا با پرامپت‌های متنی با کاربر تعامل داشته باشد. علاوه بر این، متا با بینگ مایکروسافت برای ادغام بازیابی اطلاعات در زمان واقعی در مکالمات مبتنی بر متن همکاری کرده است.

هوش مصنوعی متا روی اینستاگرام

هنوز مشخص نیست که اینستاگرام دقیقا چگونه از هوش مصنوعی متا استفاده خواهد کرد اما هرچه که باشد می‌‌دانیم بخش اکسپلور و دایرکت را متحول می‌کند!

پیش از این هم دیده بودیم که متا از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده بود که برای مقابله با آزار و اذیت نوجوانان و اخاذی جنسی استفاده می‌شود تا فضای این شبکه را امن‌تر کند.