به تازگی رویداد Made on YouTube برگزار شد و در این رویداد، یوتیوب چندین ابزار هوش مصنوعی برای یوتیوبرها و کمک به تولید محتوا معرفی کرد. این ابزارها آنقدر کارآمد و کامل هستند که می‌توانند تحول بزرگی در «خودکارسازی تولید محتوا» ایجاد کنند!

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای یوتیوبرها

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در موارد زیادی از نوشتن سناریو و تولید تصاویر کاور گرفته تا ساخت ویدئوهای کوتاه به یوتیوبرها کمک کنند.

  • اولین ابزار، برای الهام بخشیدن یا ایده پردازی است؛ این ابزار به یوتیوبر کمک می‌کند موضوع تولید محتوای خود را انتخب کند و حتی یک طرح و سناریوی کلی هم برای ویدیو به او ارائه می دهد!
  • دومین ابزار، برای ساخت ویدیو است! حالا که ایده ویدیو انتخاب شد، یوتیوبر می‌تواند به کمک هوش مصنوعی ویدیوی خود را بسازد یا ادیت کند.
  • ابزارهای دیگری هم مثل دوبله خودکار ویدیوها به زبان‌های مختلف یا تعامل راحت‌تر با طرفداران، از دیگر ابزارهایی هستند که به تدریج قرار است فعال شوند.

یوتیوب تاکید دارد که این ابزارها، قرار است کار یوتیوبرها را راحت‌تر کند و به ایده پردازی‌شان کمک کند؛ اما کاربران زیادی معتقدد که اصالت محتوا به این روش کم کم از دست می‌رود و شاهد یک سری محتواهای تکراری بی ارزش ماشینی خواهیم بود. نظر شما چیست؟

پیش از این هم در خبرها دیده بودیم که یوتیوب با کمک هوش مصنوعی قابلیت «نوشتن خلاصه ویدیوها» را برای مخاطبان یوتیوب ارائه داده تا دیگر مجبور نباشند ویدیوهای طولانی را تا آخر ببینند!