دنیای امروز،‌ دنیای ارتباطات دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی است و «روابط حرفه‌ای» نقش بسیار مهمی در زندگی حرفه‌ای و شخصی شما ایفا می‌کنند. لینکدین میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد که بهترین فرصت برای رشد و پیشرفت است؛ اما آیا از تمام قابلیت‌های این شبکه اجتماعی محبوب آگاهی دارید؟ مثلا می‌دانید که چگونه در لینکدین پست اسلایدی بگذارید،‌ مقاله بنویسید یا پست‌های دیگران را ری‌پست کنید؟ در این مقاله نامبرلند همه این موارد را دقیق برایتان آموزش می‌دهیم.

آموزش گام به گام پست گذاشتن در لینکدین

حتما دیده‌اید که افراد زیادی این روزها پست‌های متنی طولانی در صفحه لینکدین خود قرار می‌دهند که شبیه یک مقاله یا همان Article به نظر می‌رسد. خوشبختانه همه اعضای لینکدین (حتی لینکدین بیسیک)‌ این امکان را دارند که در مورد تخصص و علایق خود مقاله منتشر کنند. مقالات در قسمت Activity پروفایل شما نمایش داده می‌شوند؛‌ و برای کسانی که شما را فالو می‌کنند، در فید خبری آنها به اشتراک گذاشته می‌شود.

اما یک نکته مهم!‌ این ویژگی در اپلیکیشن موبایل لینکدین در دسترس نیست! 

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

چطور در لینکدین مقاله بنویسم؟‌ آموزش تصویری

برای نوشتن مقاله روی نوشتن مقاله {Write article}‌ در بالای صفحه اصلی خود کلیک کنید.

در این مرحله فونت و استایل مقاله خود را انتخاب کنید،

در قسمت عنوان {Title} کلیک کنید و عنوان مقاله خود را تایپ کنید، سپس در قسمت Write here کلیک کنید و محتوای مقاله خود را تایپ کنید،

(توجه: اگر نمی‌توانید روی قسمت تایتل کلیک کنید، احتمالا یک افزونه مرورگر دارید که این عملکرد را مسدود کرده است. دو افزونه ای که باعث این مشکل می‌شوند Lazarus و Grammarly  هستند. با غیرفعال کردن این افزونه‌ها و رفرش، می‌توان این مشکل را حل کرد.)

پس از اینکه متن مقاله را کامل وارد کردید،‌ از نوار ابزار کنار نام خود در بالای مقاله، می‌توانید:

  • افزودن تصویر: روی نماد تصویر کلیک کنید و یک تصویر آپلود کنید؛
  • افزودن لینک: روی قسمت لینک‌ها کلیک کنید وURL محتوایی که می‌خواهید به مقاله شما لینک شود را وارد کنید (به عنوان مثال، یک توییت‌ یا یک مطلب از سایتی دیگر) را در قسمت پیوند، جای‌گذاری کنید.
  • اضافه کردن کد Embed: برای وارد کردن یک محتوای دیگر (متن، ویدئو، چند عکس و غیره) در مقاله، روی نماد Embed کلیک کنید.
  • انتخاب سبک و قالب بندی: شما همچنین گزینه‌ای به نام  Style and Formatting را می‌بینید که برای تغییر استایل، فونت، و.. استفاده می‌شود.

تصاویر باعث افزایش محبوبیت پست‌های شما می‌شوند، این واقعیت است که قرار دادن عکس‌ها نرخ نظر را تا ۹۸ درصد افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به ۲۱ برابر بیشتر بازدید از پروفایل شود. بارها و بارها می بینیم که یک استراتژی محتوای بصری فقط کار می کند

ری‌پست یا Repost در لینکدین چیست؟

قابلیت ری‌پست یا repost همانطور از اسمش پیداست به معنای پست کردن دوباره یک محتواست! ری‌پست در لینکدین یعنی شما پستی که کاربر دیگری گذاشته را دوباره در پیج خود پست کنید.

برای repostکردن:

در زیرِ پستی که می‌خواهید آن را دوباره به اشتراک بگذارید، روی Repost کلیک کنید. شما می‌توانید از منوی کشویی انتخاب کنید که این پست مستقیم دوباره پست شود یا خودتان هم نظرتان را به آن اضافه کنید و سپس ری‌پست کنید.

پس از اینکه ری پست انجام شد یک پیام تأیید موفقیت آمیز در پایین سمت چپ صفحه اصلی ظاهر می‌شود.

نحوه انتشار پست تصویری در لینکدین چگونه است؟

شما می‌توانید با استفاده از کادر اشتراک‌گذاری (share) در بالای صفحه اصلی لینکدین، عکس‌ها و ویدیوها را با شبکه خود به اشتراک بگذارید.

برای به اشتراک گذاشتن عکس یا ویدیو:

روی نماد + کلیک کنید

روی media بزنید، فایل‌هایی را که می خواهید آپلود کنید (می‌توانید حداکثر 20 تصویر انتخاب کنید) یا یک ویدیو را انتخاب کنید. (شما پس از اینکه عکس را آپلود کردید می‌توانید برای کراپ کردن عکس، روتوش کردن، اعمال فیلترها یا تنظیمات دیگر، روی Edit کلیک کنید.)‌

(شما پس از اینکه عکس را آپلود کردید می‌توانید برای کراپ کردن عکس، روتوش کردن، اعمال فیلترها یا تنظیمات دیگر، روی Edit کلیک کنید.)‌

نکات مهم درباره انتشار پست تصویری در لینکدین:‌

  • اندازه تصویر باید ۱۲۰۰*۶۲۸ پیکسل باشد.
  • محدودیت حجم برای آپلود 8 مگابایت است
  • اندازه فایل‌های آپلود شده پس از پست شدن قابل تغییر و ویرایش نیستند.

چگونه در لینکدین پست اسلایدی بگذاریم؟

مثل اینستاگرام که قابلیت گذاشتن پست‌های اسلایدی دارد (یک آلبوم تصاویر)‌ در لینکدین هم می‌توانید چنین پست‌هایی بگذارید! اما چطور در لینکدین پست اسلایدی بگذاریم؟‌ 

در قدم اول باید در یک سایت طراحی (مثل canva) یا برنامه فتوشاپ، اندازه تصویر خود را اصلاح کنید  (اندازه باید ۱۳۵۰*۱۰۸۰ پیکسل باشد)‌،‌ دقت کنید که سایز عکسی که به صورت اسلایدی می‌خواهید بگذارید بسیار مهم است که اندازه باشد، همچنین فایلتان از نوع PPT، PPTX، DOC، DOCX، PDF و یا فایل ویدئویی باشد، پس از اینکه تصاویر خود را در سایز مناسب تهیه کردید، 

در لینکدین روی گزینه + بزنید،

سپس به دنبال دکمه add document بگردید و آن را بزنید،

عکس‌هایی که از قبل ساخته‌اید را انتخاب کنید،

پست اسلایدی شما آماده است،‌ حالا باید متن و تیتر را بنویسید و پست خود را آپلود کنید!

نکات:‌

  • حتما سایز تصاویر را از قبل اصلاح کنید (۱۳۵۰*۱۰۸۰ پیکسل) که کامل نمایش داده شود
  • حجم فایل‌ها زیر ۱۰۰ مگ باشد،
  • تا ۳۰۰ صفحه می‌توانید اسلاید اضافه کنید اما به هیچ وجه توصیه نمی‌شود این تعداد اسلاید آپلود کنید!‌ چرا که کسی این همه اسلاید را نمی‌خواند.
  • حتما با لینکدین اپ یا لینکدین تحت وب دسکتاپ باشید،‌ (لینکدین تحت وب گوشی گزینه پست اسلایدی را ندارد)

نحوه انتشار پست ویدیویی در لینکدین

انتشار پست تصویری در لینکدین ساده است،‌ و مراحلش دقیقا مثل پست اسلایدی در لینکدین است، فقط در هنگام انتخاب فایل‌ها، فایل‌های ویدیویی که از قبل آماده کرده‌اید را آپلود می‌کنید.

در لینکدین روی گزینه + بزنید،

سپس به دنبال دکمه add document بگردید و آن را بزنید،

حالا روی choose file بزنید و فایل‌های ویدیویی خود را انتخاب کنید،

پست ویدیویی آماده است،‌ حالا باید متن و تیتر را بنویسید و پست خود را آپلود کنید!

نکات مهم درباره انتشار پست ویدیویی در لینکدین:

  • حداقل حجم فایل: 75 کیلوبایت است و حداکثر حجم برای آپلود 5 مگابایت است.
  • حداکثر مدت زمان ویدیو: 15 دقیقه هنگام آپلود از دسکتاپ و 10 دقیقه هنگام آپلود از برنامه موبایل
  • حداقل مدت زمان ویدیو: 3 ثانیه
  • نسبت تصویر بهتر است 1:2.4 – 2.4:1 باشد.
اهمیت ویدیو در لینکدین

تفاوت پست و مقاله در لینکدین

پست و مقاله چه فرقی باهم دارند؟‌ هر دو شامل متن و گاهی تصویر است،‌ پس آیا یکی هستند؟‌

خیر یکی نیستند و بااین‌که ممکن است شبیه به نظر برسد اما از نظر فنی،‌ تفاوت‌های اساسی دارند!

پست:‌ پست‌ها محتواهای کوتاهی هستند که در فید کانکشن لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شوند و هدف پست لینکدین،‌ بیشتر این است که از افراد شبکه ارتباطی شما،‌ تعامل بگیرد و ارتباط شما را تقویت کند.

پست می‌تواند شامل متن یا ویدیو هم باشد.

محتوای پست در لینکدین بیشتر شامل نکات کوتاه، اطلاع رسانی‌های سریع و‌ تجربیات و نظرات شخصی است که با زبان نیمه رسمی و ساده نوشته شده است. به همین جهت دارای محدودیت تعداد کاراکتر است (شما تا ۳۰۰۰ کاراکتر می‌توانید در لینکدین پست بگذارید). دقت کنید با وجود این‌که پست‌ها ساده و نیمه رسمی نوشته می‌شوند اما بازهم محتوا در حوزه کاری است و شامل خاطرات شخصی و روزانه نیست!

‌اما داستان مقاله یا همان آرتیکل کاملا متفاوت است.  

مقاله:‌ مقاله‌ها یا همان Article محتوای طولانی و پرباری هستند که شامل اطلاعات دقیق و تخصصی در مورد یک موضوع خاص است؛‌ به همین جهت نویسنده حتی ممکن است علمی گویی کرده باشد و مقاله تا چند صفحه طولانی شود! (برعکس پست که زبان ساده و نیمه رسمی دارد و کوتاه است.)

مهم است مقاله شما واقعا دارای یک محتوای علمی و تخصصی باشد (درازگویی بی‌ارزش نباشد)‌ چرا که بسیار روی اعتبار حرفه‌ای شما تاثیر گذار است.

بابت تفاوت‌های ظاهری مقاله و پست هم، می‌توان به ابزارهای بیشتر برای قالب بندی‌ متن اشاره کرد،‌ مثل تیترها، سرفصل‌ها و… .

بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

بهترین زمان برای پست گذاری در لینکدین،‌ زمانی است که تعامل بیشتری بگیرد؛ و این زمان معمولا بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در روزهای کاری است.

نمودار پایین هفته را به ساعت‌های مختلف و روزهای مختلفش تقسیم می‌کند. تیره‌ترین بلوک‌های آبی، نشان دهنده زمانی است که کاربران بیشترین نرخ تعامل را در لینکدین رقم می‌زنند و بلوک‌های آبی روشن و سفید، زمان‌هایی هستند که کمترین میزان تعامل را دارند.

بنابراین، بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین، در بازه زمانی ساعت کاری است.

اما این قاعده برای هنگامی است که مخاطب شما کاربران ایرانی باشد؛‌ اگر به زبان انگلیسی پست می‌گذارید و مخاطب‌تان کاربران بین المللی است،‌ بهتر است همین قانون ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر را برای ساعت محلی آن‌ها رعایت کنید.

در نهایت توصیه می‌شود که از ۶ عصر به بعد و روزهای تعطیل و آخر هفته در لینکدین پستی نگذارید؛‌ چراکه این زمان‌ها ساعت استراحت و پرداختن به زندگی شخصی است و احتمالا کسی در لینکدین حضور ندارد!

چگونه در لینکدین پست بگذاریم در یک پاراگراف

خلاصه کلام این‌که، لینکدین بهترین فضا برای فعالیت حرفه‌ای‌ در حوزه کسب و کار و روابط کاری است که می‌تواند موفقیت شغلی شما را تضمین کند. شما با به‌اشتراک‌گذاری محتوای متنی، تصویری و ویدیویی، می‌توانید از فرصت‌های لینکدین، نهایت بهره را ببرید. پس ترس را کنار بگذارید و با خلاقیت و شجاعت، از لینکدین برای به رخ کشیدن توانایی‌های خود استفاده کنید.