لینکدین یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های حرفه‌ای بین المللی است که شاید بتوان گفت بزرگترین رسالت آن،‌ پیدا کردن شغل برای کارجوهاست!  برای هر کسی که به دنبال پیشرفت شغلی یا در جستجوی شغل جدید است، فعالیت در لینکدین ضروری است. در این مقاله نامبرلند به سوال پر تکرار شما، “چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم” پاسخ خواهیم داد.

کاریابی در لینکدین با ۶ روش قطعی

اکثر افراد حرفه‌ای به خصوص در اکوسیستم‌های استارتاپی،‌ می‌دانند که لینکدین جای مناسبی برای پیدا کردن شغل است اما دقیقا نمی‌دانند که چگونه اینکار را انجام دهند؟‌ چه راهکارهایی برای کاریابی در لینکدین وجود دارد و این‌کار چه اصول و بایدها و نبایدهایی دارد؟‌ در ادامه برایتان همه را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

در قسمت مشاغل (jobs) جستجو کنید

اولین و واضح‌ترین راهکار کاریابی در لینکدین،‌ جستجو در قسمت مشاغل یا همان jobs است؛ چراکه آگهی‌های استخدام لینکدین در اینجا قرار گرفته است! برای جستجوی موقعیت های کاری،‌ از فیلترهای لینکدین مثل منطقه، تاریخ ارسال آگهی، سطح تجربه موردنیاز و.. استفاده کنید تا جستجوی بهتری داشته باشید.

همچنین با پر کردن بخش «علایق شغلی» لینکدین به طور خودکار مشاغلی را به شما پیشنهاد دهد.

استخدام شوندگان در لینکدین

شبکه سازی و ارتباطات را فراموش نکنید

اگر هنوز هم به جواب این سوال ” چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟” نرسیدید، این راه را هم امتحان کنید. یک راه خیلی خوب برای خلق فرصت‌های کاری،‌ شبکه سازی و ایجاد ارتباط است.

تا جایی که می‌شود شبکه ارتباطات خود را گسترش دهید تا در جستجوهای مدیران و استخدام کنندگان پیدا شوید. همکاران خود از شرکت‌های قبلی،‌ حتی شرکت‌های دیگر و دیگر فعالان حوزه کاری خود را به کانکشن‌هایتان اضافه کنید. خیلی از این افراد موقعیت‌های کاری خالی شرکت‌هایشان را در پست‌های روزمره خود پست می‌کنند و یا حتی ممکن است خودشان به شما بابت یک موقعیت کاری پیام دهند. شاید باورتان نشود اما طبق آمار تا ۷۰٪ موقعیت‌های خالی شرکت‌ها توسط افراد شبکه ارتباطی شرکت‌ها پر می‌شود و هرگز پست نمی‌شود! بنابراین تا جایی که می‌توانید ارتباطات خود را افزایش دهید.

پروفایل خود را حرفه‌ای و تخصصی به روز کنید

دومین راهکار قطعی یافتن شغل در لینکدین این است که پروفایل شما یک پروفایل حرفه‌ای و تخصصی باشد. پروفایل در لینکدین،‌ نماد شما است و اگر حاوی اطلاعات غیرمفید باشد یا تخصص شما را نشان ندهد،‌ فرصت کار پیدا کردن و همکاری با شما از بین می‌رود.

به گفته وبسایتJobvite، حدود 72 درصد از استخدام‌کنندگان (Recruiter) از لینکدین برای پیدا کردن نیروی کاری موردنظر خود استفاده می‌کنند. اگر شما به عنوان یک کاربر در جستجوی کار،‌ پروفایل خود را حرفه‌ای و اصولی بسازید حتما توجه استخدام کنندگان را جلب می‌کنید و آن‌ها با شما تماس می‌گیرند.

اما منظور از یک پروفایل حرفه‌ای که به چشم استخدام کنندگان و مدیران بیاید، چیست؟ برای اینکه در نتایج جستجوی استخدام کنندگان ظاهر شوید،‌ لازم است پروفایلتان،‌ شامل مهارت‌ها و توانایی‌های کافی باشد و نشان دهید که در مورد کار خود جدی هستید. در ادامه مقاله هم بیشتر در این مورد توضیح می‌دهیم.

از ویژگی Open to Work استفاده کنید

خود لینکدین مناسب ترین پاسخ به سوال چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟ را پاسخ داده است.

خوشبختانه لینکدین یک ویژگی بسیار کاربردی به نام Open to Work دارد که به شما کمک می‌کند کار پیدا کنید. اما این ویژگی چیست و چگونه به شما کمک می‌کند؟

openwork لینکدین

Open to Work  به معنای «آماده برای کار جدید»‌ است و وقتی این قابلیت را برای پروفایل خود فعال کنید،‌ یک بنر سبز روی پروفایل شما قرار می‌گیرد که به افراد دیگر اطلاع می‌دهد شما در جستجوی کار هستید. شما می‌توانید این بنر را به همراه اطلاعات تکمیلی (مثل موقعیت جغرافیایی،‌ جزییات کاری که به دنبالش هستید و موارد دیگر)‌ در لینکدین خود پست کنید. بنر Open to Work خودش نشان دهنده این است که شما به دنبال تجربه‌های جدید و فرصت شغلی هستید و استخدام کنندگان می‌توانند با شما تماس بگیرند. علاوه بر این، اگر لیست کانکشن شما هم موقعیت کاری در شرکتشان داشتند با شما تماس بگیرند.

همچنین فعال کردن این ویژگی باعث می شود لینکدین به شما موقعیت‌های شغلی خالی را نشان دهد.

نکته خیلی مهم در استفاده از این ویژگی این است که حتما قبل از فعال کردن آن،‌ پروفایل خود را بسیار حرفه‌ای به روز کرده باشید.

خودتان به استخدام کنندگان پیام دهید

یک راه حل کار پیدا کردن دیگر در لینکدین این است که خودتان به استخدام کنندگان پیام دهید تا به شما در یافتن شغل موردنظرتان کمک کنند.

شما می‌توانید یک پیام محترمانه و حرفه‌ای بنویسید و به استخدام کنندگان منطقه خود ارسال کنید. در این پیام خود را معرفی کنید،‌ سابقه کاری و مهارت‌های خود را نام ببرید و اعلام کنید که در جستجوی کار هستید. حتی می‌توانید رزومه خود را ضمیمه پیام کنید.

فعالیت حرفه‌ای و مستمر در لینکدین داشته باشید

لینکدین یک شبکه اجتماعی است و درست مثل اینستاگرام،‌ تا در آن فعالیت نکنید کسی از وجود شما باخبر نمی‌شود! پس لازم است پروفایل خود را به طور حرفه‌ای تنظیم کنید و مستمر پست بگذارید. فعالیت مستمر و تعامل با افراد دیگر باعث می‌شود دیگران از تخصص‌های شما باخبر شوند و حتی خودشان برای موقعیت‌های کاری به سراغتان بیایند. اما منظور از فعالیت مستمر چیست؟

فعال بودن در لینکدین به این معناست که منظم محتوای ارزشمند منتشر کنید و برای محتوای دیگران کامنت‌های مفید بگذارید،‌ حتی مقاله بنویسید و‌ در گروه‌های همکاران خود عضو باشید.

چگونه در لینکدین دیده شویم؟

حتی اگر همه راه‌هایی که در بالا نام بردیم را انجام دهید ولی پروفایل شما غیرحرفه‌ای باشد،‌ همه شانس خود را برای گرفتن پیشنهاد شغلی از دست می‌دهید. پس برای دیده شدن در لینکدین حتما پروفایل خود را حرفه‌ای و تخصصی بسازید. اما چگونه؟

  • هدلاین مناسب
  • ذکر مهارت‌ها
  • عکس پروفایل مناسب
  • به روز رسانی منظم پروفایل

در واقع، از پروفایل لینکدین می توانید به عنوان رزومه خود استفاده کنید. در بلاگ “ساخت اکانت در لینکدین” تمام نکات لازم برای داشتن یک رزومه حرفه‌ای گفته شده است.

استخدام یا hiring در لینکدین به چه معناست؟

لینکدین قابلیتی به نام hiring دارد که به کارفرمایان امکان می‌دهد مستقیماً در پروفایل خود اعلام کنند که در حال استخدام نیرو هستند و افراد در جستجوی کار بتوانند با آن‌ها تماس بگیرند. به عبارت دیگر این قابلیت دقیقا برعکس قابلیت open to work لینکدین است که نیروها برای آمادگی شغل جدید در پروفایل خود می‌نویسند.

به عنوان فردی که مشغول پیدا کردن شغل در لینکدین است، ‌ می‌توانید به این افراد پیام دهید و اعلام آمادگی برای موقعیت شغلی کنید. آن‌ها دقیقا منتظر دریافت پیام از سمت اشخاصی مثل شما هستند!

خلاصه چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟

در این مقاله نامبرلند درباره روش‌های کاریابی در لینکدین و پیدا کردن شغل ایده آل صحبت کردیم. ۶ روش قطعی پیدا کردن شغل در لینکدین و نکاتی برای دیده شدن در لینکدین برایتان نام بردیم که اگر آن‌ها را رعایت کنید حتما می‌توانید به شغل موردنظر خود برسید.