لینکدین، پلتفرم اجتماعی تجاری متعلق به مایکروسافت که اکنون بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و تصمیم گرفته برای جذابیت بیشتر پلتفرمش،‌ به حوزه جدیدی ورود کند:‌ یعنی بازی!

به نقل از TechCrunch لینکدین در حال کار بر روی ساخت بازی است.

قرار است چند بازی مختلف وجود داشته باشد و شرکت‌ها بر اساس امتیاز کارمندان خود در بازی ها رتبه بندی شوند!

یکی از سخنگویان لینکدین تایید کرده است که روی ایجاد بازی جدیدی کار می‌کنند، اما درباره تاریخ عرضه این بازی اطلاعاتی نداده‌اند.

سخنگوی این شرکت گفت: «ما قصد داریم با افزودن بازی‌های ساده در لینکدین،‌ کمی سرگرمی ایجاد کنیم،‌ روابطمان را عمیق‌تر کنیم و فرصتی برای گفتگو ایجاد کنیم.»

مالک لینکدین یعنی مایکروسافت،‌ یکی از غول‌های صنعت بازی در جهان است و بیزینس بازی‌هایشان که شامل Xbox،  Activision Blizzard  و ZeniMax می‌شود، در سه ماهه گذشته 7.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و برای اولین بار از درآمد ویندوز هم عبور کرد! بنابراین اگر لینکدین هم بازی بیاورد (و مایکروسافت در این پروژه همکاری داشته باشد) باید انتظار بازی‌های جذابی داشته باشیم.

پیش بینی جالب در مورد لینکدین

از آنجایی که لینکدین یک پلفترم حرفه ای و مربوط به کسب و کار است، به نظر می رسد که بازی هایی که قرار است به آن اضافه شود مرتبط با کار و حرفه افراد باشد تا توانایی این افراد را بهتر نشان دهد. از آنجایی که تا کنون قابلیت های خاص لینکدین برای کاربرانی لینکدین پرمیوم بوده، احتمالا اضافه کردن بازی هم برای افرادی است که بخواهند با خرید لینکدین پرمیوم باعث سود رساندن به این پلتفرم شوند؛ چرا که لینکدین به تازگی اعلام کرده که درآمدش با افزایش بسیاری روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که هنوز صحت این موضوع تایید نشده و صرفا باتوجه به برنامه های قبلی لینکدین پیش بینی می شود.

گوگل هم در حال کار بر روی یک مدل هوش مصنوعی جدیدی است که توانایی اجرای بازی‌های ویدیویی از جانب شما را داشته باشد و SIMA نام دارد.