مدت‌هاست که اینفلوئنسر مارکتینگ (یا بازاریابی تأثیرگذار) به تجارت بزرگی در تیک تاک و اینستاگرام تبدیل شده است، جایی که اینفلوئنسرهای محبوب می‌توانند با کمک به برندها در تبلیغ محصولاتشان درآمد خوبی به دست آورند. حالا، لینکدین هم تصمیم گرفته بسیار بیشتر از قبل به اینفلوئنسر مارکتینگ بها دهد و از این طریق بیشتر رشد کند.

قابلیت جدید لینکدین برای رقابت با شبکه‌های اجتماعی بزرگ

لینکدین قصد دارد با ارائه قابلیت جدید “Thought Leader ads” وارد عرصه اینفلوئنسر مارکتینگ شود و با غول‌های این حوزه یعنی تیک‌تاک و اینستاگرام رقابت کند.

به نقل از cnbc این قابلیت به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا برای بیشتر دیده شدن پست‌های کاربرانش هزینه پرداخت کنند. هدف لینکدین رشد بیزینس و افزایش درآمد تبلیغاتی است.

در حال حاضر بیزینس‌های بزرگ بخش عمده‌ای از بودجه تبلیغاتی خود را در اینستاگرام و سپس تیک تاک خرج می‌کند و سهم لینکدین از این بودجه تنها 4 درصد است. حالا ممکن است لینکدین با این قابلیت جدیدش بتواند این اعداد را جابجا کند.

بسیاری از مارکترها و تبلیغ‌کنندگان نسبت به این قابلیت جدید لینکدین بسیار خوش بین هستند و اعلام کردند که حتما از این قابلیت استفاده می‌کنند. هرچند این روش مارکتینگ، روشی نیست که یک شبه به نتیجه برسد.

سرنوشت نامعلوم تیک‌تاک در آمریکا و احتمال ممنوعیت آن، می‌تواند فرصتی برای رشد لینکدین در حوزه اینفلوئنسری مارکتینگ باشد.