اینستاگرام اخیرا در پست وبلاگی که منتشر کرده از یک سری اقدامات برای امن‌تر و سالم‌تر کردن فضا برای کودکان و نوجوانان خبر داده و اعلام کرده با اعمال یک سری محدودیت‌ها،‌ به مراقبت از نوجوانان زیر سن قانونی پایبند است.

اینستاگرام در پست خود اینطور گفته که:‌ «ما بیش از 30 ابزار و ویژگی را برای حمایت از نوجوانان و والدین آن ها ایجاد و همچنین بیش از یک دهه صرف توسعه خط‌‌مشی‌ها و سیاست‌ها کرده‌ایم تا به محتوا و رفتارهایی که قوانین ما را زیر پا می‌گذارند، رسیدگی کنیم.»

آپدیت های جدید اینستاگرام برای امنیت فرزندان شما؛‌ اینستاگرام بسیار جدی است

پیش از این اینستاگرام حضور کودکان زیر ۱۳ سال را در اینستاگرام محدود کرده بود و اکانت های متعلق به کودکان زیر ۱۳ ساله،‌ محدود و تعلیق می‌شود. بنابراین وقتی اینستاگرام از کلمه «کودک»‌ استفاده می کند منظور نوجوانان بالای ۱۳ سال است که البته حفظ حقوق و مراقبت از آن‌ها هم بسیار مهم است.

در همین ماه جاری اینستاگرام گام‌های جدیدی را در جهت محدود کردن بیشتر نوجوانان برای دیدن محتوای حساس در اینستاگرام و فیس‌بوک برداشته بود یا با آپدیت جدیدش نوجوانان را تشویق به بستن اینستاگرام در شب کرده بود. اما از حالا آپدیت جدیدی ارائه شده که اجازه نمی دهد هیچ غریبه ای به نوجوان شما در اینستاگرام پیام دهد.

یک)‌ غریبه‌ها نمی‌توانند با کودک شما ارتباط بگیرند

اینستاگرام توانایی دریافت پیام از غریبه‌ها (یعنی غیر از فالورها) را به طور پیش فرض برای کودکان بسته است. به این معنا که اکانت هایی که در لیست فالورهای کودک شما نیستند (آشنا نیستند)‌ قادر به ارسال پیام یا برقراری تماس با کودک شما نیستند!

این تنظیم پیش‌فرض برای همه نوجوانان زیر 16 سال (یا زیر 18 سال در برخی کشورها) اعمال می‌شود.

دو)‌ تغییر تنظیمات با اجازه والدین

قبل از اینکه یک نوجوان بتواند تنظیمات اینستاگرامش را تغییر دهد، پدر و مادرش باید تغییر را تأیید کنند! مثلا اگر نوجوان شما بخواهد تصویر پروفایلش را تغییر دهد یا پیجش را باز (پابلیک)‌ کند،‌ شما به عنوان پدر مادر باید این تغییر راتأیید یا رد کنید! تمام این موارد برای امنیت هرچه بیشتر فرزندان دلبند شما ایجاد شده است.

اینستاگرام آپدیت های زیادی را ارائه داده از جمله عقب و جلوزدن ریلزها که برای کاربران بسیار جالب و کاربردی خواهد بود.