مارک زاکربرگ پیش از این گفته بود که آینده شغل تولید محتوا به هوش مصنوعی وابسته است، کمپانی او حالا از ابزار جالبی به نام ابزار AI Studio رونمایی کرده است. محتواسازان اینستاگرامی (مثل بلاگرها و اینفلوئنسرها) می‌توانند با استفاده از ابزار AI Studio، یک نسخه‌ هوش مصنوعی از خودشان خلق کنند تا پاسخگوی پیام‌هایشان باشد! این نسخه هوش مصنوعی، می‌تواند بجای صاحب پیج، (در دایرکت‌ها)‌ با فالورهایش صحبت کند و تعامل داشته باشد.

بنابراین بار بعدی که به یکی از افراد مشهور اینستاگرامی پیام دادید و او جواب داد، ممکن است با نسخه‌ هوش مصنوعی آن‌ها صحبت کرده باشید،‌ نه خودشان!

نسخه هوش مصنوعی افراد مشهور در اینستاگرام

متا از سال گذشته ابزار AI Studio را معرفی کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد از خودشان یک کاراکتر هوش مصنوعی بسازند تا به جای ‌آن‌ها با فالورهایشان چت کند یا پاسخ سوالاتشان را بدهد.

این کاراکتر هوش مصنوعی براساس محتوای پیج فرد مشهور (مثلا پست‌ها و استوری‌هایی که نوشته، نظراتی که داده و.. ) و البته براساس دستورالعمل‌های شخصی سازی، آموزش دیده تا شخصیتی مثل فرد مشهور پیدا کند و با همان ادبیات پاسخ دهد.

از سال گذشته تا کنون هم این ابزار به صورت آزمایشی برای برخی سلبریتی‌ها عرضه شده بود که البته عملکرد خوبی نداشت! اما حالا به گزارش techcrunch این قابلیت که در این مدت پیشرفته‌تر هم شده، قرار است برای کاربران بیشتری عرضه شود،‌ البته فعلا فقط در آمریکا.