طبق برخی گزارشات، اینستاگرام اکنون تعداد هشتگ‌هایی که کاربران می‌توانند به پست‌های خود اضافه کنند، را محدود کرده است و 5 هشتگ، حداکثر تعداد هشتگ هایی است که می‌توانید برای یک پست بزنید.

قبل از این کاربران می‌توانستند تا 30 هشتگ زیر هر پست خود بزنند اما در آپدیت جدید تعداد هشتگ‌های مجاز تا 5 تا کم می‌شود. هدف این کار (به احتمال خیلی زیاد) کاهش اسپم هشتگی و بهبود نتایج جستجو برای هشتگ‌هاست.

گفتنی است این محدودیت فقط برای هشتگ های نوشته شده در کپشن پست است و شاید اینستاگرام تعداد هشتگ‌های زده شده در کامنت‌ها (یعنی توسط فالورها) را هم کم کند؛ اما هنوز چنین چیزی ارائه نشده. اگر چنین محدودیتی برای هشتگ های کامنت‌ها هم ایجاد شود این موضوع را به یک ملاحظه بزرگ تبدیل می کند.

لزوم پیدا کردن هشتگ های درست

در هر صورت، شما واقعاً باید هشتگ های مناسب برای کسب و کار خود را مطالعه کنید و فقط از 5 هشتگ مناسب و هدفمند برای پست خود استفاده کنید.

محدود کردن استفاده از هشتگ‌ها همچنین می‌تواند نشانه دیگری باشد که نشان می‌دهد هشتگ‌ به اندازه گذشته ارزشمند نیست، زیرا الگوریتم‌های اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص محتوا بسیار پیشرفته تر شده است. وقتی اینستاگرام بداند که پست شما در مورد چه چیزی است، دیگر نیازی به هشتگ های دستی ندارد.

اینستاگرام آپدیت های زیادی را برای کاربران در نظر گرفته که در نهایت به نفع کاربران است؛ مثلا حذف اکانت های فیک برای کاربران مخصوصا بیزینس ها می تواند اقدام خوبی باشد.