اینستاگرام در حال آزمایش یک تغییر بزرگ در پروفایل‌های کاربران است. احتمالا تا چند وقت دیگر «ساختار نمایش پست‌ها» یا همان «چینش پست‌ها در پروفایل کاربران» تغییر پیدا کند. به این معنا که به جای اینکه پست‌ها مربعی باشند،‌ به صورت مستطیل‌های عمودی نمایش داده شوند. البته بعضی کاربران همین الان چنین تغییری را مشاهده کرده‌اند.

تغییر چینش پست‌های اینستاگرام: چرا و چگونه؟

به نقل از theverge آدام موسری، مدیر اینستاگرام، در این‌باره اینطور توضیح داد: «بیشتر پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند، به صورت عمودی هستند.» او توضیح می‌دهد که عکس‌ها عموماً با نسبت ۳:۴ و ویدئوها با نسبت ۹:۱۶ ثبت می‌شوند و وقتی به صورت مربعی بریده می‌شوند (کراپ می‌شوند)‌ نازیبا و نامناسب می‌شوند.

آدام موسری در ادامه حرف‌هایش گفت:‌ «می‌دانم برای کسانی که به نظم و تقارن اهمیت زیادی می‌دهند و تا به حال پست‌هایشان را مربعی منتشر می‌کردند این تغییر سخت و ناراحت کننده است اما اینستاگرام باید به بهترین شکل ممکن محتوا را نمایش دهد.»

در خبر دیگری مربوط به اینستاگرام خوانده بودیم که این شبکه اجتماعی برای بالا بردن حریم خصوصی کاربرانش جلوی اسکرین شات گرفتن از محتوای حذف شونده را می‌گیرد.