استوری‌های اینستاگرام بسیار محبوب هستند و بخش خیلی زیادی از تعاملات هر پیج، بابت استوری‌های آن پیج است. آنقدر که خیلی اوقات افراد ترجیح می‌دهند فقط استوری بگذارند و کمتر به پست گذاشتن توجه می کنند. حالا اینستاگرام قابلیت جدیدی برای استوری‌ها ایجاد کرده که در آن کاربران می‌توانند برای استوری هم نظر (کامنت) بنویسند! مثلا این تصویری از کامنت‌های استوری آقای مارک زاکربرگ است:

چطور کامنت استوری را فعال کنم؟

در ادامه نحوه فعال کردن کامنت استوری را برایتان توضیح داده‌ایم. ابتدا لازم است اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید.

برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی نماد “Profile” در پایین سمت راست ضربه بزنید، سپس به تنظیمات بروید و گزینه نظرات یا comments را انتخاب کنید،

سپس گزینه stories را انتخاب کنید،

در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که چه کسانی برای استوری شما کامنت بگذارند،‌ فالورهایتان،‌ کسانی که شما را فالو کرده‌اند و شما هم آن‌ها را فالو کرده‌اید. یا هیچکس!

درباره قابلیت جدید: کامنت استوری اینستاگرام دقیقا چیست؟

تا پیش از این شما می‌توانستید روی استوری‌های یک پیج، ریپلای کنید و نظرتان را بیان کنید. نظر شما به عنوان یک پیام دایرکت برای او ارسال می‌شد. اما فالورها خبر نداشند که استوری پیجی که فالو می‌کنند چه بازخوردهایی دریافت کرده؛ اما از حالا بخش «کامنت استوری» اضافه شده و شما می‌توانید ببینید استوری‌ای که در حال مشاهده هستید، چه نظرات و کامنت‌هایی گرفته!

کامنت‌ استوری با کامنت پست متفاوت است

کامنت استوری نسبت به کامنت پست یک محدودیت دارد، اینکه این کامنت‌ها فقط برای فالورهای شما نشان داده می شود و افراد غریبه خارج از پیج شما، نمی‌توانند کامنت‌ها را ببینند.

این محدودیت برای رعایت بیشتر حریم خصوصی کاربران تنظیم شده و کمک می‌کند تا کابران کامنت‌های مزاحم و اسپم کمتری بگیرند.

البته شاید در آینده این محدودیت برداشته شود.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که کامنت هر استوری، فقط تا پایان عمر آن استوری (24 ساعت) وجود دارد و پس از آن از بین می‌رود!