اینستاگرام همواره به فکر امنیت کاربران و راحتی آنان است؛ آپدیت هایی هم که می دهد در همین راستا است. اینستاگرام در جدیدترین اقدام خود به امنیت جوانان و نوجوانان پرداخته است. امکانی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند با دوستان نزدیک خود تعامل برقرار کنند. در واقع آن ها می توانند افرادی را در لیست دوستان نزدیک خود قرار دهند و با آن ها تعامل داشته باشند. در این صورت، کنترل نوجوانان بر روی افراد بیشتر می شود. آن ها می توانند انتخاب کنند چه کسانی پست آن ها را ببینید و …

اعمال محدودیت در اینستاگرام

هدف اینستاگرام از اعمال محدودیت برای نوجوانان

به نقل از techcrunch.com، این اقدام اینستاگرام با هدف مقابله با آزار و اذیت در پلتفرم انجام شد و ابزار جدید هم به طور خاص برای نوجوانان گسترش پیدا کرد، تا آن ها بتوانند تعاملات ناخواسته با دیگران را محدود کنند. هنگامی که نوجوانان این ویژگی را فعال کنند، فقط نظرات، پیام‌ها، پاسخ‌های استوری، تگ‌ها و منشن‌های دوستان نزدیک یا درواقع همان Close Friends به آن ها نمایش داده می شود و تعاملات سایر حساب ها بی صدا خواهد شد. لازم به ذکر است افرادی که در دسته Close Friends قرار نمی گیرند، همچنان می توانند با نوجوانان تعامل کنند اما فعالیت شان در فید آن ها نمایش داده نمی شود.

محدودیت های دیگر اینستاگرام

علاوه بر این یک مورد، اینستاگرام عملکرد جدیدی هم به ویژگی Restrict یا همان محدود کردن اضافه می کند؛ به این صورت که می توانید برخی از تعاملات خاص را برای افراد محدود کنید، بدون اینکه نیاز باشد حساب آن ها را بلاک کنید. اینستاگرام کامنت اکانت های محدود شده را از دید شما پنهان می کند و آن ها دیگر نمی توانند شما را تگ یا منشن کنند. همچنین اینستاگرام انتشار یک سری محتواهای خاص را محدود می‌کند.

از جمله محدودیت های دیگری هم که متا اعمال کرده این است که از پیام دادن هر فرد بالای ۱۸ سال به نوجوانانی که آنها را دنبال نمی‌کنند، جلوگیری می‌کند. در آوریل، این شرکت ویژگی‌ای معرفی کرد که تصاویر برهنه را در پیام‌های دایرکت اینستاگرام برای نوجوانان تار می‌کند.