درست مثل واتساپ یا تلگرام که قابلیت آخرین بازدید (یا همان لست سین)‌ دارند،‌ اینستاگرام هم چنین قابلیتی را دارد! برای همه کاربران اینستاگرام به طور پیش‌فرض قابلیت Activity Status فعال است و همه می‌توانند ببینند که شما اکنون آنلاین هستید یا نه!

اما اگر این چراغ سبز (نماد آنلاین بودن)‌ را دوست ندارید،‌ می‌توانید روش پنهان کردن آنلاین بودن اینستاگرام را انتخاب کنید. در این مقاله نامبرلند کامل و مفصل به شما مخفی کردن آنلاین بودن اینستاگرام را آموزش می‌دهیم.

آنلاین بودن در اینستاگرام چگونه مشخص میشود؟

چراغ سبز کوچک کنار اسم کاربران در دایرکت اینستاگرام،‌ به معنای این است که کاربر آنلاین است! وقتی هم شما آنلاین باشید،‌ این چراغ سبز کنار اسمتان قرار می‌گیرد و دوستانتان متوجه می‌شوند که آنلاین هستید.

این قابلیت با وجود جالب و کاربردی بودن،‌ باعث ناراحتی برخی کاربران است،‌ بنابراین روش پنهان کردن آنلاین بودن اینستاگرام را در پاراگراف بعدی برایتان توضیح می‌دهیم.

روش مخفی کردن آنلاین بودن اینستاگرام

برای اینکه قابلیت Activity Status یا همان نمایش آنلاین بودن خودتان را غیرفعال کنید،‌ کافی است اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و به ترتیب مراحل گفته شده را دنبال کنید:

در صفحه پروفایل خود روی منوی سه خطی کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید،

حالا روی گزینه Messages and story replies بزنید،

حالا روی Show activity status بزنید،

در نهایت این گزینه را خاموش کنید تا نمایش آنلاین بودن شما مخفی شود.

شما با موفقیت توانستید پنهان کردن آنلاین بودن اینستاگرام را برای خود اجرا کنید!

چگونه وضعیت آنلاین بودن اینستاگرام را از یک نفر پنهان کنیم؟

برای مخفی کردن آنلاین بودن اینستاگرام فقط از یک نفر،‌ یک ترفند جادویی به شما آموزش می‌دهیم! شما می‌توانید نمایش آنلاین بودن خود را برای بقیه باز بگذارید اما فقط از یک نفر،‌ مخفی کنید!

راهکارش این است که این فرد خاص را restrict کنید!

برای این‌کار روی پروفایل فرد کلیک کنید،

روی سه نقطه سمت راست بزنید تا یک منو برایتان باز شود، سپس گزینه restrict account را برای او فعال کنید!

در این حالت فعالیت‌های فرد در پیج شما محدود می‌شود و لست سین شما هم دیگر به او نشان داده نمی‌شود.

روش فعال کردن آنلاین بودن اینستاگرام

برای اینکه نمایش آنلاین بودن خود را فعال کنید، کافی است مراحلی که برای غیر فعال کردن آنلاین بودن اینستاگرام انجام داده بودید را دوباره تکرار کنید و در نهایت گزینه show activity status را روشن کنید! همین!

مزایای غیر فعال کردن آنلاین بودن اینستاگرام

نمایش آنلاین بودن یا نبودن،‌ کاملا تحت اختیار شماست و می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را غیرفعال کنید. اگر تصمیم شما بر عدم نمایش آنلاین بودن باشد، هم حریم خصوصی شما حفظ می‌شود هم از یک سری مزایا و فواید بهره مند می‌شوید. مثلا دیگر هیچ استرس و فشاری را برای پاسخ دادن به پیام‌ها در لحظه،‌ حس نمی‌کنید. یا دیگران سر از کار شما در نمی‌آورند که چه زمان‌هایی آنلاین هستید! در این صورت خودتان انتخاب می‌کنید چه زمانی و با چه کسانی تعامل داشته باشید.

در مقاله «چگونه آنلاین بودن اینستاگرام را مخفی کنیم» چه خواندیم؟

در این مقاله نامبرلند برایتان روش پنهان کردن آنلاین بودن اینستاگرام را آموزش دادیم که خیلی ساده و راحت است. این حق شماست که تصمیم بگیرید دیگران از آنلاین بودن شما باخبر باشند یا نه! همچنین یک ترفند ویژه برای پنهان کردن آنلاینی اینستاگرام فقط برای یک نفر را هم آموزش دادیم. اگر سوالی دارید برای ما بنویسید.