دیلیت اکانت اینستاگرام به‌هیچ وجه کار سخت و زمانبری نیست و می‌توانید با طی کردن مراحلی که به‌صورت گام به گام به شما آموزش دادیم، خیلی سریع و راحت اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. توجه کنید که اگر بعد از مدتی قصد برگشت به اکانت را دارید، از روش دیلیت اکانت موقت اینستاگرام استفاده کنید؛ چون با دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام امکان برگشت وجود ندارد. در ادامه حذف سریع اکانت اینستاگرام به دو روش را به شما آموزش دادیم.

انواع روش دیلیت اکانت اینستاگرام

حذف اکانت اینستا یا به عبارتی Delete Instagram Account از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود و به دو صورت موقت یا دائمی امکان‌پذیر است. در واقع پس از نصب هر برنامه‌ای شما باید بتوانید اکانت کاربری‌تان را حذف کنید. اگر قصد دیلیت اکانت اینستاگرام را دارید می‌توانید به دو روش زیر اقدام کنید:

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

در روش دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام، اکانت کاربری شما به‌طور کامل حذف می‌شود و شما به اینستاگرام اجازه می‌دهید تا تمام اطلاعات حساب کاربری اعم از: پست و استوری‌ها، کامنت‌ها و فیلم‌ها و… را پاک کند. در این صورت به‌هیچ عنوان در آینده نمی‌توانید اطلاعات‌تان را بازیابی کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

همان‌طور که از نام این روش مشخص است، اکانت کاربری شما به‌طور کامل حذف نمی‌شود، بلکه فقط برای مدتی حساب‌تان از دسترس خارج شده و غیرفعال می‌شود. به‌طوری‌که در آینده اگر بخواهید می‌توانید آن را بازیابی و مجدد استفاده کنید. برای بازیابی اکانت و فعال کردن آن نیز باید یک‌بار وارد اکانت خود شوید که کار چندان سختی نیست.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

برای دیلیت اکانت موقت اینستاگرام یا همان دی اکتیو کردن آن، طبق مراحل زیر پیش روید:

وارد اکانت خود شوید و از قسمت هوم یا همان پروفایل روی علامت ≡ بزنید،

دیلیت اکانت اینستاگرام

در این صفحه روی Accounts Center بزنید،

دیلیت اکانت اینستاگرام

روی Personal details بزنید،

روی گزینه مشخص شده بزنید،

حالا در صفحه Account ownership and control گزینه ای باعنوان Deactivation or deletion می بینید که باید روی آن کلیک کنید.

روی نام کاربری خود کلیک کنید.

حالا در این صفحه دو گزینه وجود دارد که باید گزینه اول (Deactivating )همان دیلیت اکانت موقت را انتخاب کنید.

در اینجا اینستاگرام به شما توضیح داده که غیرفعال کردن اکانت شما موقتی است، به این معنی که پروفایل شما در اینستاگرام مخفی می شود تا زمانی که آن را از طریق Accounts Center یا با ورود به حساب اینستاگرام خود فعال کنید.

پس از انجام مراحل گفته شده حالا باید داخل کادر رمز عبور حساب کاربری‌تان را وارد کنید و گزینه Continue را انتخاب کنید.

حذف دائم اکانت اینستاگرام

دیلیت اکانت اینستا دائمی دقیقا مانند همان روش حذف موقت اکانت اینستاگرام است؛ فقط در مرحله انتخاب انتخاب نوع دیلیت اکانت اینستاگرام، باید گزینه دوم را انتخاب کنید.

حذف دائم اکانت اینستاگرام

دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوگل

برای حذف دائم اکانت اینستاگرام با گوگل باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

در مرحله اول ابتدا با مرورگر موبایل یا لپ‌تاپ وارد سایت اینستاگرام شده و وارد صفحه Delete Your Account شوید.

لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام: (https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent)

در مرحله دوم باید تمام اطلاعات کاربری ازجمله رمز عبور و نام کاربری و… را وارد کنید تا بتوانید پیج را دیلیت بزنید.

بعد از ورود، وارد صفحه راهنما خواهید شد که اینستاگرام از شما علت حذف اکانت‌تان را می‌پرسد و باید شما دلیل آن را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب دلیل، باید رمز عبور را وارد کنید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید یا اکانت حذف شود.

آیا بعد از دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام امکان بازیابی وجود دارد؟

امروزه با وجود قوانین و سیاست‌های اپلیکیشن اینستاگرام و همچنین شبکه‌های اجتماعی دیگر حذف اکانت اینستا دائمی راهی بی‌برگشت است. در این صورت شما نمی‌توانید اکانت حذف شده را مجدد بازیابی و فعال کنید. اگر برای برگرداندن پیج اینستاگرام مصمم هستید، از طریق برخی ترفندها می‌توانید تلاش کنید، اما این کار قطعی نیست. البته اگر زودتر این کار را انجام دهید شاید به نتیجه برسید. البته اگر تمایل دارید که بعد از حذف اکانت اینستا مجدد برگردید، بهتر است روش دیلیت اکانت موقت را امتحان کنید.

فعال کردن و بازیابی اکانت دی اکتیو شده

اگر حساب کاربری خودتان را دی اکتیو یا از دسترس خارج کرده‌اید و اکنون می‌خواهید آن را مجدد بازیابی و فعال کنید، باید ابتدا پس از باز کردن اپلیکیشن یوزر و گذرواژه را وارد و لاگین کنید تا وارد حساب خود شوید. به همین راحتی اکانت شما فعال می‌شود!

بهترین روش انتخاب برای دیلیت اکانت اینستاگرام

در این مطلب ما سعی کردیم مراحل حذف اکانت اینستا را چه به صورت دائمی و چه موقت توضیح دهیم تا بتوانید مرحله به مرحله این کار را انجام دهید. همچنین بهترین روش برای حذف دائم اکانت اینستاگرام را معرفی کردیم ؛ اما باز می‌توانید بنابر سلیقه خود یک راه را انتخاب کنید. نکته اینکه تمامی روش‌ها کمتر از 3 دقیقه وقت شما را خواهند گرفت.