اطلاعات تکمیلی: اپلیکیشن اختصاصی ویدیومحور X برای تلویزیون‌های هوشمند به زودی منتشر می‌شود. 

همان‌طور که قبلا حدس می‌زدیم این اپلیکیشن رقیب مستقیم تلویزیون یوتیوب است و حتی الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا و رابط کاربری مشابهی با یوتیوب دارد.

اپلیکیشن پخش ویدیوی X هم مثل یوتیوب قابلیت مشاهده چند دستگاهی را دارد،‌ به این معنا که مثلا ویدیو روی گوشی پخش می‌شود اما کاربر آن را روی دستگاه تلویزیون مشاهده می‌کند.

زمان انتشار این اپلیکیشن هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده اما مدیرعامل X می‌گوید که «به زودی» خواهد بود!

اطلاعات تکمیلی تری از این خبر به دست رسیده:

به نظر می رسد ایلان ماسک می‌خواهد X یا همان توییتر را به یک پلتفرم ویدیویی تبدیل کند تا بیش‌ازپیش با یوتیوب رقابت کند!

طبق منابع آگاه از سایت fortune ایلان ماسک قصد دارد قابلیتی را به X بیاورد که کاربران بتوانند ویدیوهای طولانی X را مستقیم در تلوزیون‌های خانگی مشاهده کنند. ویژگی تماشای ویدیوهای طولانی در تلوزیون از مدت‌ها پیش در یوتیوب وجود داشت و براساس گزارش‌ها تقریبا نیمی از بینندگان آمریکایی یوتیوب،‌ ویدیوهایشان را در تلویزیون تماشا می‌کنند.

هدف ماسک تشویق کاربران به تماشای «ویدیوهای طولانی در اسکرین بزرگتر» است تا X برای اینفلوئنسرها و تبلیغ کنندگان آنلاین جذاب‌تر شود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت ایلان ماسک نه تنها قصد رقابت با یوتیوب را دارد بلکه در قدم های بعدی به سراغ دیگر شبکه های اجتماعی مثل  Signal  ، Reddit و Twitch هم می‌رود!

نقشه‌های آقای میلیاردر برای X

ایلان ماسک از همان زمان که توییتر را خرید و نامش را به X تغییر داد گفت که می‌خواهد این شبکه اجتماعی را به یک «سوپر اپلیکیشن»‌ تبدیل کند. مثلا امکان تماس های صوتی و تصویری را به ایکس آورد یا در تلاش است تا امکان نقل و انتقال پول را در X فراهم کند.