اگر یادتان باشد ایلان ماسک حدود ۲ سال پیش بود که توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیون دلار خرید و پس از اعمال تغییرات مفصلی اسم این شبکه اجتماعی را هم به ایکس تغییر داد. او درباره دلایلش برای خرید این پلتفرم همیشه گفته بود که می‌خواهد توییتر را به «سکویی برای آزادی بیان در سراسر جهان» تبدیل کند؛‌ اما حالا بعد از ۲ سال صحبت هایی به گوش می‌رسد که قصد آقای میلیاردر اینقدرها هم خیرخواهانه نبوده و مسايل شخصی مثل ساکت کردن یک پسربچه سمج،‌ از انگیزه های ایلان ماسک برای خرید توییتر بوده!

نبرد پرنده: همه بحث و جدال‌ها بر سر توییتر

کورت واگنر، خبرنگار بلومبرگ، در کتاب جدیدی که نوشته به فراز و فرودهای مربوط به خرید توییتر می‌پردازد و ادعا می‌کند که آقای ماسک برای تصاحب توییتر دلیل شخصی هم داشته. و آن ساکت کردن پسر جوانی به نام جک سویینی بود که مدت زیادی مزاحم ایلان ماسک شده بود و ایلان ماسک هیچ جوره نمی‌توانست از شر او راحت شود!

جک سویینی

جک سویینی یکی از کاربران توییتر بود که یک حساب پرفالور به نام elonjet داشت و در این حساب همیشه اطلاعات پرواز جت‌های شخصی ایلان ماسک را به صورت عمومی منتشر می‌کرد. ایلان ماسک چندین بار سعی کرده بود این حساب را ببندد و حتی از “پاراگ آگراوال” مدیرعامل وقت توییتر هم خواسته بود این حساب (اکانت)‌ را حذف کند و او امتناع کرده بود. سپس ایلان ماسک شروع به خرید سهام توییتر کرد و بالاخره در آپریل ۲۰۲۲ کل توییتر را خرید! و بعد از چند روز حساب جک سویینی در توییتر بسته شد.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک کیست؟

۴۴ میلیون دلار برای بستن یک اکانت مزاحم منطقی است؟

البته که تنها دلیل ایلان ماسک برای خرید توییتر فقط بستن اکانت جک سوینی نبوده و او دلایل دیگری هم داشته،‌ اما در این کتاب اینطور اشاره شده که مسائل شخصی ماسک (مثل ردیابی جت شخصی‌اش) نقش مهمی در حرکت استراتژیک ماسک داشته است.

ایلان ماسک سال گذشته عنوان «ثروتمندترین انسان جهان»‌ را داشت اما به دلیل اتفاقاتی مثل افت سهام تسلا، ممکن است این عنوان را از دست بدهد. شما می توانید گزارشی بر بالا پایین شدن ثروت‌ ایلان ماسک را در این مقاله بخوانید.