بعد از قطعی شدن خبر عدم بازگشت سم آلتمن به OpenAI، سم آلتمن به عنوان رئیس تیم هوش مصنوعی داخلی جدید مایکروسافت انتخاب شد؛ اما هنوز هم این مورد قطعی نیست. به گفته The Verge، سم آلتمن و گرگ بروکمن، تمایل دارند به OpenAI برگردند اما به شرطی که اعضای هیئت مدیره اخراج شوند.

حدود 505 نفر از 700 کارمندان OpenAI تهدید کرده بودند که اگر سم آلتمن به این شرکت برنگردد، شرکت را ترک خواهند کرد و این فشار بزرگی بر روی اعضای هیئت مدیره به وجود آورد. نکته قابل توجه این است که در این نامه، امضای دانشمند ارشد ایلیا سوتسکور، کسی که نقش پررنگی در اخراج آلتمن داشت، هم به چشم می خورد.

سم آلتمن در X پستی را منتشر کرد و گفت: «همه‌ی ما قرار است به هر شکلی که شده، با یک‌دیگر کار کنیم» به گفته ورج، این حرف سم آلتمن به این معنا است که مبارزه برای بازگشت همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست

اتحاد سم آلتمن و کارمندان OpenAI برای برکناری هیئت مدیره

طبق گزارشی از منابع آگاه، آلتمن، بروکمن و سرمایه گذاران شرکت OpenAI هنوز در تلاش هستند که یک راهی پیدا کنند تا هیئت مدیره را برکنار کنند. یک منبع آگاه به ورج گفته توافق بین مایکروسافت و سم آلتمن در حالت انتظار به سر می‌برد و نهایی نشده است. مایکروسافت مجبور بود قبل از بازشدن بازار بورس آمریکا، اقدامی در این راستا انجام دهد تا سهامش با افت شدید مواجه نشود.

سم آلتمن در یک پست دیگر گفته که اولویتش این است که نسبت به ادامه ی پیشرفت OpenAI مطمئن شود.

شکست هیئت مدیره OpenAI از تصمیم ناگهانی

OpenAI در شرایط خوبی به سر نمی برد و تنها سه نفر از اعضای هیئت مدیره حرف اول را در شرکت می زنند و تمامی کارمندان OpenAI هم با این 3 نفر مشکل دارند. ساعاتی پیش، OpenAI جلسه ای را با حضور امت شیر، مدیرعامل جدید OpenAI برگزار کرد؛ هیچ کدام از کارمندان دفتر مرکزی در این جلسه حضور نداشتند.

اخراج سم آلتمن بدترین تصمیمی است که تاریخ OpenAI گرفته شد. زمانی که هیئت مدیره این تصمیم را گرفت، فکر می کرد بتواند به راحتی کارش را انجام دهد، اما کارمندان OpenAI به دلیل حمایت بی نظیر از سم آلتمن کاری کردند که اعضای هیئت مدیره استعفای خود را اعلام کنند.