طبق گزارشی از بلومبرگ، در اولین رویداد حضوری بعد از بازگشت دوباره سم آلتمن به OpenAI، او اظهار نظر کرد که او مدافع توسعه هوش مصنوعی است. در این زمینه گفت: “این تکنولوژی قصد دارد جهان را بالا ببرد”

سم آلتمن تایید کرد که هوش مصنوعی توانسته در حوزه‌های مختلف از بهداشت تا آموزش تاثیرگذار باشد. او گفت همیشه به ایده‌های مرتبط با هوش مصنوعی خودمختار مانند شخصیت های ترمیناتور علاقه مند بوده است اما شرکت‌هایی مانند OpenAI نیاز دارند که مرزها را به چالش بکشند تا توانمندی‌های فناوری را به حداکثر برسانند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست

راهکار سم آلتمن برای رفع نگرانی ها در مورد هوش مصنوعی

آلتمن در این همایش که توسط سازمان حقوقی Operation Hope در آتلانتا برگزار شده بود، در مورد نگرانی ها و افکاری که درمورد خطاها و مشکلاتی که در توسعه هوش مصنوعی پیش آمده با شرکت کنندگان صحبت کرد. آلتمن دلیل نگرانی ها را رشد فراوان اطلاعات در رسانه ها و همچنین تجربیات گذشته دانست و سپس گفت برای رفع نگرانی ها بر روی ایمنی در توسعه هوش مصنوعی کار خواهد شد. او به ایجاد توسعه مسئولانه در زمینه هوش مصنوعی و در نظر گرفتن ایمنی باورد دارد اما معتقد است انجام این کار در یک محیط غیرشفاف شدنی نیست.

تاکید سم آلتمن بر استفاده از هوش مصنوعی

آلتمن گفت OpenAI در حال تلاش است به جای کار در یک آزمایشگاه مخفی، فناوری را به طور آشکار و گسترده مورد بررسی قرار دهد. در بخش دیگری از این گفتگو، سم آلتمن در مورد نگرانی هایی که درمورد استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف منفی مانند ساخت سلاح های زیستی یا هک کردن کامپیوتر وجود دارد، اظهار نظر کرد اما گفت ” شما باید استفاده کنید”. گویا عقیده آلتمن این است که تکنولوژی هوش مصنوعی نباید به طور کامل متوقف شود، بلکه باید با احتیاط کامل و ایمنی مورد استفاده قرار بگیرد.

در این گفتگوی 35 دقیقه ای، آلتمن هیچ صحبتی در مورد اخراج و بازگشت غیرمنتظره خود و یا برنامه های مرتبط با هیئت مدیره جدید نداشت.

تصور خیلی از افراد این است که هوش مصنوعی همان تاثیری را در دنیا می گذارد که تلفن همراه یا اینترنت به وجود آوردند. اما این بار تغییرات و تکاملات در هوش مصنوعی همراه با ایجاد ترس و نگرانی در افراد است. همین مورد را سم آلتمن نیز در گفتگوی خود مطرح کرد و احتمالا این ترس از نظر آلتمن به دلیل پیشرفت های سریع و قابل توجه در زمینه هوش مصنوعی است که تاثیرات زیادی در جوامع و صنایع خواهد داشت.