یک دادگاه روسی در روز دوشنبه شرکت تیندر را به مبلغ 10 میلیون روبل معادل با 104.000 دلار و شرکت خدمات استریمینگ توییچ را به مبلغ 13 میلیون روبل معادل 135.000 دلار جریمه کرده است.

این جریمه به دلیل تکراری عدم انطباق با قوانین روسی در مورد بومی سازی داده‌ها اعلام شده است. به عبارت دیگر، Match Group و Twitch به طور مکرر نتوانسته‌اند داده‌های خود را مطابق با مقررات محلی روسیه ذخیره یا پردازش کنند، و به همین دلیل جریمه شدند.

ممنوعیت‌های تیندر در روسیه

– در ژوئن 2023، تیندر متوقف شده و دیگر در روسیه فعال نیست.
– در ژوئیه 2022، دادگاه برای Match Group جریمه 2 میلیون روبل تعیین کرده بود. این جریمه به دلیل عدم تطابق با مقررات محلی در مورد داده‌های روسیه‌ای صادر شده بود.
– در ماه مه، Roskomnadzor (سازمان کنترل رسانه‌ها و ارتباطات روسیه) یک نامه به تیندر ارسال کرده بود و از آن خواسته بود که با قوانین محلی در مورد داده‌های شخصی اطلاعات روسیه‌ای تطابق دهد.

Roskomnadzor اقداماتی را برای اطمینان از اینکه تیندر داده‌ها و فعالیت‌های خود را مطابق با مقررات محلی روسیه انجام می‌دهد، انجام داده است. اگر در هنگام صدور پروتکل اطلاعات مورد نیاز برای تطابق با مقررات محلی موجود نبوده یا اطلاعات کافی فراهم نشده باشد، اقدامات قانونی برای تحقیق بیشتر و اجرای قوانین محلی انجام خواهد شد.