مایکروسافت با ایجاد سرویس گیم پس در کنسول بازی ایکس باکس، نوآوری جذابی را در صنعت گیمینگ ایجاد کرد. این سرویس امکان دسترسی به تعداد بازی‌های بیشتر برای مدت زمان مشخص را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. شرکت سونی که رقیب اصلی مایکروسافت به‌شمار می‌رود، از مدت‌ها قبل، سرویس پلی استیشن پلاس را عرضه کرده بود؛ اما این سرویس مدل کاری کاملا متفاوتی داشت. بعد از مدت کوتاهی که از رونمایی سرویس گیم پس گذشت، سونی نیز تغییرات جدی را در پلی استیشن پلاس به وجود آورد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این سرویس و مزایای استفاده از آن بپردازیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

عناوین فهرست:

پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن نتورک (PlayStation Network) یک فروشگاه آنلاین است که کمپانی سونی راه‌اندازی کرده است. در این پلتفرم امکان خرید و دسترسی به انواع و اقسام بازی‌های این شرکت فراهم شده است. به‌علاوه اینکه امکان دانلود، خرید امکانات درون بازی‌ها و همچنین دسترسی به آن‌ها روی سیستم‌های دیگر غیر از کنسول‌های سونی نیز در پلی استیشن نتورک وجود دارد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پلتفرم، پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus) است. پلی استیشن پلاس سرویس اشتراک ماهانه فروشگاه آنلاین سونی است. با پیوستن به این سرویس از امکانات ویژه‌ای برخوردار می‌شوید که در حالت عادی باید هزینه‌های زیادی برای آن‌ها بپردازید. در حالت عادی برای دسترسی به هر بازی و امکانات درون آن باید به‌صورت جداگانه هزینه پرداخت کنید. اما شرکت سونی این امکان را فراهم کرده تا با خرید اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس، علاوه بر پرداخت هزینه‌های کمتر از امکانات به‌مراتب بیشتری نیز بهره‌مند شوید.

اکانت پلی استیشن پلاس مناسب چه کسانی است؟

خرید اشتراک پلی استیشن پلاس مناسب گیمرهایی است که دوست دارند تعداد زیادی بازی را به‌صورت ماهانه تجربه کنند. هزینه بالایی که بابت خرید جداگانه هر بازی باید پرداخت، مانع از آن می‌شود که خیلی از افراد بتوانند آن طور که باید و شاید بازی‌های مختلف را تجربه کنند. در مقابل می‌توان با پرداخت هزینه به مراتب پایین‌تر اشتراک پلی استیشن پلاس، خیلی راحت‌تر به تعداد بازی‌های بیشتری در ماه دسترسی داشت. از جمله مهم‌ترین امکانات سرویس اشتراک پلی استیشن می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به صدها بازی آنلاین و آفلاین در ژانرهای مختلف برای گیمرها فراهم است.
  • ماهانه دو یا سه بازی رایگان با قابلیت دانلود از طریق سرویس پلی استیشن پلاس در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.
  • تخفیف‌های ویژه‌ای برای پرداخت هزینه‌های مختلف به اعضای سرویس PSP ارائه می‌شود.
  • فضای ذخیره‌سازی ابری 200 گیگابایتی برای ذخیره‌ کردن اطلاعات بازی‌ها در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.
  • دسترسی به نسخه بتای بازی‌های جدید زودتر از سایرین برای کاربران این سرویس فراهم می‌شود.
  • امکان تجربه بازی‌های آنلاین به‌صورت گروهی برای گیمرها فراهم می‌شود.
  • بخش Share Plus برای اشتراک‌گذاری بازی‌های خریداری شده با سایرین فعال می‌شود.
  • دارندگان کنسول PS5 عضو این سرویس به تمام بازی‌های کنسول PS4 دسترسی پیدا می‌کنند.

انواع پلن های پلی استیشن پلاس

برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس، سه گزینه پیش روی شما قرار دارند که عبارت‌اند از:

  • پلی استیشن پلاس اسنشیال (Essential)
  • پلی استیشن پلاس اکسترا (Extra)
  • پلی استیشن پرمیوم (Premium)

در جدول زیر می‌توانید قیمت و امکانات هر یک از اشتراک‌های سرویس پلی استیشن پلاس را مشاهده کنید.

Essential Extra Premium
قیمت اشتراک یک ماهه 9.99 14.99 17.99
قیمت اشتراک سه ماهه 24.99 39.99 49.99
قیمت اشتراک دوازده ماهه 59.99 99.99 119.99
امکانات بازی‌های ماهانه

بازی آنلاین چند نفره

تخفیفات فروشگاهی

اشتراک‌گذاری بازی‌ها

فضای ذخیره ابری

دسترسی به محتوای ویژه

بازی‌های ماهانه

بازی آنلاین چند نفره

تخفیفات فروشگاهی

اشتراک‌گذاری بازی‌ها

فضای ذخیره ابری

دسترسی به محتوای ویژه

Ubisoft + Classic

بازی‌های ماهانه

بازی آنلاین چند نفره

تخفیفات فروشگاهی

اشتراک‌گذاری بازی‌ها

فضای ذخیره ابری

دسترسی به محتوای ویژه

بازی‌های آزمایشی

Ubisoft + Classic

Cloud Streaming

تخفیف‌های ویژه‌ی پلی استیشن پلاس

در فروشگاه آنلاین پلی استیشن، انواع بازی‌ها، اقلام و تجهیزات درون آن‌ها عرضه می‌شوند. با تهیه اکانت اختصاصی پلی استیشن پلاس از تخفیف‌های خاصی بهره‌مند خواهید شد. بعضا تخفیف‌های بین 30 تا 70 درصد برای بازی‌های مختلف در این فروشگاه در نظر گرفته می‌شود. در عین حال برخی دیگر از تخفیف‌ها به‌صورت ذخیره بخشی از هزینه پرداخت در کیف پول برای خرید‌های بعدی ارائه می‌شوند. برای مشاهده جزئیات تخفیف‌های ویژه پلی استیشن پلاس فروشگاه سونی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

بهترین بازی های اشتراک پلی استیشن پلاس

پلی استیشن پلاس به‌صورت ماهانه دو یا سه بازی جدید را به فهرست بازی‌های در دسترسی اعضای اشتراک خود اضافه می‌کند. این بازی‌ها ماهانه در حال تغییر هستند. سه بازی جدیدی که در زمان نگارش این مقاله در اختیار گیمرها قرار گرفته است، عبارت‌اند از:

  • Call of Duty®: Black Ops Cold War – Cross-Gen Bundle
  • Alan Wake Remastered
  • Endling – Extinction is Forever

فرقی نمی‌کند که از کنسول PS4 استفاده می‌کنید یا کنسول بازی PS5 در اختیار دارید. بازی‌های اختصاصی برای این دو کنسول در اختیار شما قرار می‌گیرند. ضمن اینکه پلی استیشن پلاس امکان دسترسی به مجموعه بازی‌های نوستالژی نسل‌های قدیمی کنسول‌های سونی را نیز برای شما فراهم می‌کند. فهرست تمام بازی‌های در دسترس سرویس پلی استیشن پلاس را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

نحوه‌ی شارژ اکانت پلی استیشن پلاس

اولین نکته‌ای که در خرید اکانت پلی استیشن پلاس باید در نظر داشته باشید، ریجن حساب کاربری است. در زمان ایجاد حساب کاربری در سایت کمپانی سونی باید یک کشور را انتخاب کنید.

ریجن کشور باید غیر از ایران باشد

این موضوع برای تعیین تکلیف پرداخت هزینه‌ها با ارز رسمی آن کشور و همچنین ارائه محتوا متناسب با قوانین کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است. باتوجه‌به اینکه امکان انتخاب ایران در زمان ایجاد اکانت وجود ندارد، باید کشور دیگری را انتخاب کنید.

دو راه برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس پیش روی شماست. اولین راه پرداخت ارزی غیر مستقیم و راه دیگر خرید گیفت کارت اختصاصی پلی استیشن است. هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس حتما کارت‌های کشوری را تهیه کنید که با اکانت سونی شما یکسان باشد. در غیر این صورت امکان تهیه اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس با گیفت کارت وجود ندارد. برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس نیز باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. پس از روشن کردن کنسول بازی، به‌اینترنت متصل شوید.
  2. وارد اکانت شخصی خود در کنسول بازی شوید.
  3. گزینه Playstation Store را انتخاب کنید.
  4. در بخش Redeem Codes کد 12 رقمی گیفت کارت را وارد کنید.

تفاوت اکانت پلی استیشن پلاس هکی با قانونی چیست؟

در حال حاضر اکانت‌های پلی استیشن پلاس به‌صورت هک شده هم در کشور فروخته می‌شوند. در واقع هکرها با استفاده از روش‌های خاصی، اکانت‌های خارجی پلی استیشن پلاس را کرک می‌کنند و به‌گیمرهای ایرانی می‌فروشند. معمولا قیمت اکانت‌های کرک شده در مقایسه با قانونی نیز خیلی کمتر است.

پیشنهاد می‌کنیم که خیلی روی اکانت‌های پلی استیشن پلاس هکی حساب نکنید. اولا خیلی از افراد از این پوشش برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند و پس از پرداخت هزینه، هیچ اشتراکی در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

اکانت پلی استیشن پلاس هکی نخرید

در عین حال اگر شرکت سونی متوجه این تخلف از سوی شما شود، اکانت شما را مسدود می‌کند و دیگر نمی‌توانید بازی‌های آنلاین را تجربه کنید یا به فروشگاه پلی استیشن نتورک دسترسی داشته باشید.

بررسی رقابت گیم پس ایکس باکس و پلی استیشن پلاس

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، گیم پس و پلی استیشن پلاس رقابت جدی در حوزه عرضه اشتراک کنسول‌های بازی دارند. در اینجا لازم است برای مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس به چند نکته مهم اشاره کنیم:

  • تعداد بازی‌های گیم معمولا بیشتر از پلی استیشن پلاس است.
  • بازی‌های جدید دقیقا در روز عرضه عمومی در گیم پس در دسترس هستند اما برای پلی استیشن پلاس زمان بیشتری طول می‌کشد.
  • قیمت اشتراک پلی استیشن پلاس سالانه در مقایسه با گیم پس کمتر است.
  • گیم پس اشتراک ویژه PC در نظر گرفته است؛ اما برای استفاده از پلی استیشن پلاس با کامپیوتر باید حتما اکانت پرمیوم را تهیه کنید.
  • قابلیت بازی آنلاین برای تمام اشتراک‌های پلی استیشن پلاس وجود دارد؛ اما تنها با خرید اشتراک آلتیمیت گیم پس می‌توانید بازی آنلاین در ایکس باکس را تجربه کنید.

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی سرویس اشتراک پلی استیشن پلاس پرداختیم. اگر مایل هستید که بازی‌های مختلف را با کنسول خود تجربه کنید، به جای پرداخت هزینه سنگین برای خرید هر یک از بازی‌ها، منطقی است که اشتراک پلی استیشن پلاس را خریداری کنید. به این ترتیب ضمن پرداخت هزینه به مراتب کمتر می‌توانید از فرصت دسترسی به بازی‌ها در ژانرهای مختلف به‌صورت آنلاین و آفلاین را داشته باشید.