این روزها که همه چیز نسبتاً پرهزینه شده ممکن است دلمان بخواهد دنبال یک بازی رایگان عالی برای سرگرم کردن خود باشیم، اگر یک پلی‌استیشن 5 در خانه دارید، بیایید نگاهی به بازی های رایگان این ماه PS5 بیندازیم. شما به ما بگویید که کدام بازی رایگان را از همه بیشتر دوست دارید؟

نگاهی به بازی لذتبخش Astro

یکی از بهترین بازی‌های این کنسول هم رایگان است و هم از قبل روی سیستم نصب شده است. بله، اتاق بازی  Astro.

Astro’s Playroom که توسط تیم Asobi توسعه یافته است، برای همه صاحبان پلی استیشن 5 کاملا رایگان است و به صورت پیش فرض روی کنسول شما قرار دارد. این بازی در حقیقت یک پلتفرمر است، اما چند مزیت اضافه هم دارد که واقعاً به این بازی کوچک کمک می‌کند تا حرفی برای گفتن داشته باشد. Astro’s Playroom قدرت کنترلر DualSense را به نمایش می گذارد – و با گذشت سه سال، هنوز هم چیزی روی دستش نیامده. اما اجازه دهید که کمی بیشتر درباره این بازی بگویم.

شما زندگی را به عنوان Astro در سی‌پی‌یو پلازا یعنی دنیای مرکز بازی، شروع می‌کنید – و CPU Plaza مشابه داخل کنسول پلی استیشن 5 است. در اینجا می‌توانیم از چهار جهان مرتبط با کنسول‌های قبلی هم دیدن کنیم.

هر کدام از جهان‌های بازی به طرزی بدیعی ارتقا یافته‌اند. هر لول بازی همچنین سرشار از ارجاعات به به کاتالوگ‌های بازی های PS است. در Cooling Springs، ربات‌هایی را خواهید دید که کریتوس و آترئوس را به نمایش می‌گذارند و با قایق خود به سمت دریا می‌روند، در حالی که در GPU Jungle، آلوی در حال تمرین مهارت‌های تیراندازی با کمان است یا الی و جوئل از دست یک دشمن پنهان می‌شوند.

این ارجاعات به دنیای پلتفرم بازی، حس‌های نوستالژیک و آشنا را برایمان تداعی می‌کنند. اتاق بازی Astro در مجموع به بیش از 60 بازی در 26 سال گذشته ادای احترام می‌کند، و اگر این بازی را امتحان کنید و خوشتان بیاید یعنی واقعا یکی از علاقه‌مندان سرخت PS هستید.

PS5 قدرت فوق العاده جدیدترین کنسول سونی را به رخ می‌کشد

پس از انتشار The Last of Us Part II، در پلی‌استیشن 4 و اینکه دیدیم چقدر این بازی در مقابل بسیاری از بازی‌های مدرن از نظر جلوه‌های بصری جلوتر است، بسیار توقعاتمان بالا رفته و منتظریم ببینیم که بازی The Last of Us در ژانویه چه خواهد کرد! از بازی های گران قیمتی مانند Marvel’s Spider-Man 2 و God of War Ragnarök گرفته تا بازی‌های رایگان لذت‌بخشی مانند Astro’s Playroom، بازی‌های زیادی وجود دارند که ثابت می‌کنند کنسول PS5 چه قدرتی دارد. اگر به دنبال یک نمایش فنی تمام عیار هستید، همیشه Ratchet and Clank: Rift Apart است که به ذهن‌ها می‌رسد.

نگاهی به بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

Ratchet and Clank در حقیقت فیلمی محصول سال 2016 است که توسط Rainmaker Entertainment تولید شده و با گیم‌پلی مبارزه‌ای در هم آمیخته شده است.

این بازی قطعا شما را شگفت زده می‌کند چرا که مبارزه‌ای بسیار سرگرم کننده است. به عنوان Ratchet و Clank، شما در تعدادی سیاره‌های مختلف و کلانشهرهای کهکشانی در حرکت هستید و به همه چیز هم مجهز خواهید بود؛ از سلاح‌های حرفه‌ای گرفته تا “Sheepinator” که دشمنان شما را در لحظه به گوسفند تبدیل می کند.

کسانی که این بازی را قبلا بازی کرده‌اند، می‌دانند که این بازی قسمتی پلت‌فرمر، قسمتی تیراندازی است. قبلاً قسمت‌های عالی مبارزه‌ای در Ratchet و Clank داشت، البته کمی خشن‌تر. اما Rift Apart با تغییراتی در ترکیب سلاح‌ها و سیستم ارتقاء آن در کنار مکانیک‌های جدید پیمایش فوق‌الذکر، برای به تصویر کشیدن قدرت جادویی هر دو ژانر فوق العاده عمل می‌کند و بازی را بسیار سرگرم‌کننده می‌سازد.

اگر به تازگی با پلی استیشن 5 آشنا شده‌اید ‌شدیدا شگفت زده خواهید شد و اگر مدت‌هاست این PS5 بازی می‌کنید این بازی به شما یادآوری می‌کند که PS5 چه کیت جذابی است!

اشتیاق کابران برای گیمی که دست کم گرفته شده : Prodeus

حالا کاربران پلی‌استیشن پلاس می‌توانند گیمی را بازی کنند که به‌شدت توسط جامعه گیمرها دست کم گرفته شده، اما هرکس آن را بازی کرده نظر مثبتی دارد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این بازی به صورت رایگان از طریق PS Plus در دسترس است و به ما نشان می‌دهد که اگرچه بازی‌ها اخیراً عالی نبوده‌اند، اما پی‌اس5 هنوز هم ایده‌هایی در سر دارد تا کاربران خود را خوشحال کند. البته، اگر PS ندارید، همیشه می‌توانید به جایش از طریق Steam بازی کنید، اگرچه این برای شما 19.99 پوند هزینه دارد. و خبر خوب برای گیمرهای ایکس‌باکس، این که به لطف Game Pass می‌توانید این بازی را رایگان بازی کنید.

طرفداران «DOOM 2، Duke Nukem 3D و Hexen: Beyond Heretic» شدیدا عاشق Prodeus خواهند شد. موسیقی متن فیلم عالی است و سلاح‌ها عالی‌تر! مطمئن باشید که شدیدا تحت تاثیر قرار می‌گیرید. اگر فردی در اواخر دهه 20 یا بالاتر هستید و در کودکی چنین بازی هایی انجام داده اید، قطعا به شما خوش خواهد گذشت.

بازی هیجان انگیز LEGO 2K Drive

LEGO 2K Drive یک انفجار درجه یک و آن رویای دوران کودکی است که به حقیقت می پیوندد؛ اما در همین حال ما Powerwash Simulator داریم که آنقدر هیجان ایجاد می‌کند که فکرش را هم نمی‌کردیم بتوانیم اینقدر هیجانی شویم!

سپس Sable داریم که یکی از منحصر به فردترین و ارزشمندترین بازی‌هاییست که احتمالا تا به حال انجام داده‌اید. اگر بخواهیم قیمت غیر رایگان این بازی‌ها را حساب کنیم بالای 100 پوند خواهد بود اما در واقع ارزششان بسیار بیشتر از این‌هاست.

یک ماجراجویی «زیبا و شگفت‌انگیز» که باید تجربه کنیم: Concrete Genie

Concrete Genie با تصاویری خیره کننده و طراحی‌های چشم نواز، یکی از آن بازی‌هایست که همه «باید» یک بار هم که شده بازی کنند؛ اما این بازی را می‌توان حتی در VR تجربه کرد!

Concrete Genie یک بازی زیبا است که شما را به دنیای دیگری می‌برد. این یک بازی بسیار آرام است، بازی‌ای که ضربان قلب را بالا نمی‌برد همانطور که کاربران نقل کرده‌اند: «بازی عالی‌است، اما بسیار آرامش بخش است.» این بازی می‌تواند به احساسات خلاقانه و شاداب  شما در کودکی تحریک می‌کند و لذت آرامی به شما هدیه می‌دهد.

جلوه‌های بصری بسیار عالی و شگفت انگیز هستند. رشته‌های نئونی که نقاشی‌های دیواری را تشکیل می‌دهند واقعاً فوق العاده هستند و طوری جان می‌گیرند که تصورش را هم نمی‌کنید، مخصوصاً اگر در VR اجرا شوند. این بازی باید در لیست بازی همه کاربران باشد!