جیم رایان، رئیس و مدیر عامل Sony Interactive Entertainment (SIE)، در مارس 2024 استعفا خواهد داد. او اعلام کرده که زندگی در انگلیس و کار در آمریکا برای او به شدت دشوار شده است. رایان از سال 1994 با SIE همکاری کرده و پیش از انتشار اولین پلی‌استیشن در سطح جهانی به این شرکت پیوست. او به برقراری حضور این شرکت در اروپا کمک کرده و در مواقع مختلفی شغل‌های مختلفی را به عهده داشت تا اینکه در سال 2019 به عنوان مدیر عامل SIE منصوب شد.

SIE (Sony Interactive Entertainment) با رهبری جیم رایان، پلی‌استیشن 5 را راه‌اندازی کرد. در اوج بحران کووید-19 و به دلیل کمبود قطعات، شرکت مشکلاتی در تولید کنسول‌های کافی داشت، اما در نهایت توانست تولید را افزایش داده و تقاضاها را برآورده کند.

در فصل اول سال 2023، سونی 3.3 میلیون واحد از پلی‌استیشن 5 را  فروخت و تعداد کل کنسول‌هایی که فروخته شده بود به 41.7 میلیون واحد رسید. مدیرعامل سونی، کنیچیرو یوشیدا، جیم رایان را به خاطر “نظارت بر راه‌اندازی پلی‌استیشن 5 در میانه بحران کووید جهانی” تحسین کرد و گفت که اکنون این دستگاه “در مسیر تبدیل به موفق‌ترین کنسول SIE قرار دارد.”

در تاریخ 1 آوریل 2024، هیروکی توتوکی به عنوان مدیر عامل موقت SIE وارد خواهد شد و این مسئولیت را به علاوه مسئولیت‌هایش به عنوان رئیس، معاون اجرایی و مدیر مالی گروه سونی بر عهده خواهد گرفت. شرکت اعلام کرده است که او با مدیریت همکاری خواهد کرد تا “به تعریف فصل بعدی آینده پلی‌استیشن کمک کند” و به دنبال انتخاب رئیس بعدی برای Sony Interactive Entertainment خواهد بود.