حدود 1 ماهی از معرفی هوش مصنوعی Pika، جدیدترین و خارق‌العاده ترین ابزار ساخت ویدیو می گذرد و اکنون تمامی دسترسی آن برای تمامی کاربران آزاد شده و می توانند به صورت رایگان با ثبتنام در دیسکورد و از طریق سایت Pika.art از آن استفاده کنند.

رابط کاربری Pika  در نسخه وب، ویژگی های زیادی را ارائه می دهد مثلا با استفاده از آن می توان یک ویدیو با تصویر، تصویر و متن یا ویدیو، تصویر و متن ایجاد کرد. با استفاده از سایر ابزارهای هوش مصنوعی مثل میدجرنی و DALLE3 می توانید یک تصویر بسازید و بعد به کمک Pika آن را انیمیت کنید. برای انیمه کردن هم کافیست، عکس را آپلود کنید و بعد اثر حرکت موردنظر خود را در یک متن کوتاه بنویسید.

امکانات دیگری که پیکا در اختیارتان قرار می دهد حرکت دوربین، نسبت ابعاد و ایجاد یکنواختی بین ویدیو و متن است. همچنین می توانید بخش هایی از ویدیو تولید شده را ویرایش یا پس زمینه ویدیو را مقیاس پذیر کنید.

تولید ویدیوها با طول تا ۱۵ ثانیه

ویدیوها به سرعت 8 تا 24 فریم در ثانیه اجرا می شوند و به صورت پیش فرض 4 ثانیه طول دارند. می توان آن ها را هر بار

ویدیوها به سرعت ۸ تا ۲۴ فریم در ثانیه اجرا می‌شوند و به صورت پیش‌فرض چهار ثانیه طول دارند. می‌توان آن‌ها را هربار چهار ثانیه تمدید کرد تا به ۱۵ ثانیه، با دو کلیک.

ابزارهای هوش مصنوعی تولید ویدیو به سرعت در حال پیشرفت است

Pika Labs از بهترین استارتاپ های تولید هوش مصنوعی است که با RunwayML و سایر ابزارهای هوش مصنوعی وارد رقابت شده است. البته این هوش مصنوعی هنوز در مرحله ابتدایی قرار دارد ولی با همین وجود، خروجی آن بسیار باکیفیت است.

پیکا با ابزارهایی مثلStabilty AI یا Stable Video Diffusion که جدیدترین ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی است، رقابت می‌کند.