یک روز بعد از اخراج مدیر عامل OpenAI، سم آلتمن، شرکت وضعیت سقوط آزاد را تجربه کرد. سرمایه گذاران به همراه تعدادی از کارکنان اعلام کردند در صورت عدم بازگشت سم آلتمن استعفا خواهند داد. گرگ براکمن، یکی از بنیان گذاران OpenAI هم در دسته استعفادهندگان بود. در همین حین، هیئت مدیره OpenAI تصمیم به برگرداندن سم آلتمن به سمت مدیرعاملی را گرفت ولی آلتمن در مورد بازگشت دوباره خود مردد است.

سم آلتمن ضمن انتقاد به تصمیم هیئت مدیره پستی را در X منتشر کرد

شرکت جدید سم آلتمن

به گفته برخی از منابع خبری آگاه، سم آلتمن، قصد دارد شرکت هوش مصنوعی جدیدی را راه اندازی کند. او تلاش زیادی برای عرضه هوش مصنوعی مولد کرد و چهره شناخته شده در این عرصه است.

حمایت افراد مختلف از سم آلتمن

گزارشی از نیویورک تایمز نشان می دهد که آلتمن قصد دارد شرکت هوش مصنوعی جدید را با شریک قدیمی خود، براکمن راه اندازی کند. آلتمن و براکمن در مورد اجرای این شرکت، تصمیم قطعی نگرفتند و آلتمن و براکمن هنوز در حال برنامه ریزی برای آن هستند و ممکن است برنامه های آن ها تغییر کند. به نظر می رسد، جمعی از کارکنانی که استعفا دادند، به تیم جدید آلتمن و بروکمن ملحق شوند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که تا سرمایه گذاران برجسته صنعت فناوری حمایت خود را از آلتمن نشان دادند و می خواهند از شرکت جدید او حمایت کنند.