به گزارش “The Information” در تاریخ 29 اوت، OpenAI در مسیری است که در طول 12 ماه آینده بیش از 1 میلیارد دلار درآمد از فروش نرم‌افزار هوش مصنوعی و ظرفیت محاسباتی که آن را تامین می‌کند، تولید کند. در ابتدا سازنده ChatGPT پیش‌بینی کرده بود که درآمد امسال برابر با 200 میلیون دلار خواهد بود.

شرکت با حمایت مایکروسافت در حال تولید بیش از 80 میلیون دلار درآمد در ماه است.

OpenAI به جز از طریق فروش محصول ChatGPT، از فروش دسترسی به واسطه‌برنامه (API) به مدل‌های خود از هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها برای استفاده در پروژه‌ها و برنامه‌های خود بهره‌برداری می‌کند. این درآمد به صورت مستقیم از مشتریان به دست می‌آید. همچنین، OpenAI از طریق یک همکاری با شرکت مایکروسافت، که در ماه ژانویه بیش از 10 میلیارد دلار در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کرده بود، به درآمدزایی می‌پردازد. این همکاری ممکن است شامل اشتراک در سود حاصل از فروش محصولات یا خدمات مشترک میان دو شرکت باشد.

ChatGPT که به خاطر توانایی تولید متن و شعر به دستور خاص شناخته می‌شود، توجه گسترده‌ای در Silicon Valley به خود جلب کرده است، زیرا سرمایه‌گذاران معتقدند که هوش مصنوعی تولیدکننده به عنوان حوزه رشد بزرگ بعدی برای شرکت‌های فناوری است.