در ادامه برکناری سم آلتمن و بروکمن، مدیر عامل موقت OpenAI، میرا موراتی در حمایت از آن‌ها برکنار شد و رئیس هیئت مدیره، امت شیر را به عنوان مدیر عامل موقت انتخاب کرد.

به گزارش بلومبرگ، امت شیر، مدیر تازه منصوب OpenAI قصد دارد که ظرف مدت 30 روز اولیه، مدیریت استارتاپ پیشتاز در حوزه هوش مصنوعی را بازسازی کند. همچنین او اعلام کرد که تحقیقی را در مورد علت برکناری سم آلتمن و بروکمن انجام می دهد.

Emmett Shear تصمیم دارد یک ” تحقیق گر مستقل” را منصوب کند تا او فرآیند و استراتژی ارتباطی درباره برکناری سام التمن بررسی انجام دهد. او طی انتشار یک پست در X اعلام کرد: “این موضوع “بسیار بد اداره شده است و به شدت اعتماد ما را آسیب زده است.”

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست

نظر Emmett Shear در مورد برکناری سم آلتمن

Emmett Shear گفت که قبل از پذیرفتن شغل، او دلیل خروج آلتمن را بررسی کرده بود و گفت دلیل اخراج آلتمن از مدیر عاملی، مربوط به مسائل دیگر بوده و ربطی به اختلاف نظر در مورد ایمنی مدل های هوش مصنوعی قدرتمند ندارد. همچنین او گفت: “دلیل آنها کاملاً متفاوت بود. من انقدر احمق نیستم که این شغل را بدون حمایت هیئت مدیره برای تجاری‌سازی مدل‌های فوق‌العاده ما بپذیرم”

مختصری از شرح حال Emmett Shear

Emmett Shear تا ماه مارس مدیر عامل شرکت Amazon.com Inc بوده و همچنین گفت که او با کارمندان، شرکا و سرمایه‌گذاران گفت‌وگو خواهد کرد و پس از جدایی‌های اخیر، تیم رهبری را بازسازی خواهد کرد.

به گفته یک فرد آگاه، امت شیر با شناختی که از تهدیدات هوش مصنوعی داشته، توانست نمایندگان OpenAI را متقاعد کند. به نظر می‌رسد که این شناخت از تهدیدات هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار مهم در تصمیم‌گیری مدیران OpenAI برای منصوب کردن او به عنوان رهبر جدید تاثیر گذاشته است. همچنین این فرد در مورد شیر اضافه کرد که یک دانشمند کامپیوتر است که بیش از یک دهه به ساخت Twitch به یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های ویدیویی جهان پرداخته است و به عنوان یک فرد با وزن برای رهبری یک گروه مهندسی بزرگ تلقی می‌شود.