چت جی پی تی در آستانه یکسالگی عرضه عمومی قرار دارد و تا کنون نسبت به نسخه اولیه‌ش تغییرات زیادی داشته است. این هوش مصنوعی از همان اوایل معرفی با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد و توانست رکورد پر مخاطب ترین پلتفرم را کسب کند. ( البته بعد از آن، پلتفرم تردز رکورد شکنی کرد.)

این اواخر، یعنی دقیقا بعد از رویداد DevDay، سم آلتمن به معرفی قابلیت‌های شگفت انگیز این چت بات پرداخت و همین عامل موجب شد تا تعداد متقاضیان ChatGPT Plus افزایش پیدا کند. رونمایی از  GPT-4 Turboو ساخت چت بات اختصاصی از طریق ابزار GPT Builder از جمله قابلیت های جذابی بود که توانست کاربران زیادی را برای استفاده از این چت بات ترغیب کند.

توقف فروش اشتراک چت جی پی تی 4

سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI طی انتشار یک پست در X از اتمام ظرفیت کاربران این هوش مصنوعی خبر داد و گفت برای خدمت رسانی بهتر به کاربران چت جی پی تی 4  تصمیم گرفته جلوی ثبت نام های جدید ChatGPT Plus را بگیرد. اما کاربران چت جی پی تی پلاس همچنان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و از تمام مزایای آن بهره ببرند.

توقف چت جی پی تی

لازم به ذکر است که OpenAI برای اینکه کاربران فعلی بهترین تجربه را از سرویس چت جی پی تی داشته باشند، این تصمیم را گرفت. البته هفته گذشته هم این سرویس با اختلالاتی روبرو بود و مورد حمله DDos قرار گرفته بود که این چت بات را برای 2 روز مختل کرد.

سرویس جایگزین ChatGPT 4

فعلا OpenAI زمان مشخصی برای در دسترس قرار گرفتن دوباره این سرویس اعلام نکرده است. اما می‌توانید به جای آن اکانت Claude ai پرو را خریداری کنید که قابلیت های بالایی دارد، تا حدی که بتواند جایگزین اکانت چت جی پی تی 4 باشد