از جمعه که خبر اخراج و برکناری سم آلتمن منتشر شده، شوک بزرگی به دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی وارد شده است و بعد از یک روز از برکناری سم آلتمن، هیئت مدیره به اصرار سرمایه گذاران تصمیم به برگرداندن سم آلتمن گرفت.

به گزارش The Information،به نظر می‌آید OpenAI “به‌طور خوش‌بینانه” امیدوار باشد که بتواند مدیرعامل اخراج‌شده‌اش، سام آلتمن را در یک روز پس از اینکه او به‌طور ناگهانی از نقش خود در روز جمعه بیرون رانده شد، به شرکت بازگرداند.

Jason Kwon، مدیر استراتژی اجرایی یک یادداشتی را ارسال کرد و گفت شرکت هنوز به طور خوشبینانه امیدوار است بتواند آلتمن، بروکمن و چند کارمند ارشد دیگر ، یعنی یاکوب پاخوکی، الکساندر مادری و سیمون سیدور، را که به طور ناگهانی شرکت را ترک کردند، به OpenAI برگرداند.

خوش بینی جیسون نسبت به بازگشت آلتمن

Jason Kwon نوشت: ” ما هنوز به سوی یک راه‌حل در حال پیشروی هستیم و به‌طور خوش‌بینانه امیدوار هستیم”

بعضی از کارکنان OpenAI نیز به نظر می‌رسد با واکنش به یک یادداشتی که آلتمان در روز شنبه شب در X منتشر کرد و در آن گفت: “من عاشق تیم OpenAI هستم”، ابراز همبستگی با او کرده‌اند.

آلتمن نیز مجددا در پست X اعلام کرد که به تیم OpenAI علاقه مند است

پست سم آلتمن

بازگشت آلتمن به OpenAI ممکن است منجر به تزلزل آینده اعضای فعلی هیئت مدیره و حاکمیت شرکت شود.

به گزارش روزنامه وال استریت، شرطی که آلتمن برای بازگشت به نقش مدیرعامل خود تعیین کرده بود این بود که هیئت مدیره فعلی استعفا دهد.

البته در کنار این‌ها، خبر راه اندازی استارتاپ هوش مصنوعی جدید سم آلتمن با همکاری شریکش، بروکم نیز به گوش خورده است. جزئیات این خبر در دسترس نیست و ممکن است نظرشان تغییر کند.