بالاخره کنفرانس مربوط به پیشرفت های هوش مصنوعی جدید با حضور توسعه دهندگان در شب گذشته برگزار شد و OpenAI همانطور که پیش از برگزاری این کنفرانس اعلام کرده بود، به وعده های خود در مورد بهبود مدل هوش مصنوعی خود و همچنین ایجاد چت ربات اختصاصی و سفارشی عمل کرد. همچنین در کنار این موارد، آپدیت ها و ویژگی های جدیدی برای توسعه دهندگان و کاربران ChatGPT معرفی کرد. سم آلتمن در این کنفرانس اعلام کرد که تعداد کاربران چت جی پی تی به طور هفتگی به 100 میلیون نفر می رسد.

معرفی GPT-4 Turbo در کنفرانس DevDay

یکی از مهم ترین و برجسته ترین اخباری که OpenAI در این کنفرانس گزارش کرد، معرفی GPT-4 Turbo بود که یک نسخه بهبود یافته و قوی تر از مدل قبلی است. OpenAI وعده داده که این مدل کارایی بیشتر و فهم عمیق تری از رویدادهای جهانی دارد.

GPT-4 Turbo قابلیت های گسترش یافته‌ای دارد و اطلاعاتی که به آن دسترسی دارد، مربوط به رویدادهای جهانی تا آوریل 2023 است. این مدل از GPT به یک پنجره متنی با ظرفیت 128 هزار کاراکتر دسترسی دارد و امکان پردازش بیش از 300 صفحه متن در یک درخواست واحد را دارا است.

این بهبود با کاهش هزینه همراه شده و باعث شده که مدل توربو GPT نسبت به نسخه قبلی خود یعنی چت جی پی تی ۴ برای توکن های ورودی، 3 برابر ارزان تر و برای توکن های خروجی 2 برابر ارزان تر باشد.

نسخه توربو چت جی پی تی

GPT-4 Turbo در حال حاضر در نسخه preview قرار دارد و فعلا این نسخه برای توسعه دهندگانی که هزینه می‌پردازند در دسترس است. همچنین OpenAI به به‌روزرسانی‌هایی در ارتباط با فراخوانی توابع (function calling) پرداخته است که اجازه داده تا دستورات چندتابعه دقیق‌تر و پیچیده‌تری را در یک پیام واحد اجرا کند.

معرفی حالت JSON برای توسعه‌دهندگان یک ارتقاء مهم دیگر است که خروجی‌های JSON معتبر را تضمین می‌کند، به ویژه برای وظایفی که شامل تولید فرمت‌های خاص می‌شوند، بسیار مفید است.

همچنین OpenAI با هدف ساده تر کردن ایجاد برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی با قابلیت هایی مانند مفسر کد، بازیابی اطلاعات و بهبود فراخوانی توابع، API معاونان (Assistants API) راه اندازی کرده است. این API می تواند وظایف پیچیده تری انجام دهد و عملکرد بالاتری هم داشته باشد.

به‌روزرسانی‌های مرتبط با مدل GPT-3.5 Turbo

OpenAI مدل GPT-3.5 Turbo خود را به همراه یک پنجره متنی پیش‌فرض با ظرفیت 16 هزار کاراکتر به‌روزرسانی کرده و کارایی بهبود یافته‌ای در وظایف مختلف ارائه داده است. این به‌روزرسانی‌ها نشان‌دهنده بهبود 38 درصدی در وظایف مربوط به تولید فرمت‌های مثل JSON، XML و YAML می‌باشد.

GPT-4 Turbo توانایی پردازش تصاویر را دارد و این ویژگی می تواند برای افرادی که معلولیت بصری دارند، مفید باشد. همچنین این نسخه جدید از درخواست های متن به تصویر و هوش مصنوعی DALL·E 3 برای تولید تصاویر پشتیبانی می کند.

نسخه توربو چت جی پی تی1

OpenAI همچنین GPTs راه‌اندازی کرده است، یک ویژگی که به کاربران امکان سفارشی‌سازی ChatGPT برای اهداف خاص را می‌دهد و تشویق به مشارکت جامعه در توسعه هوش مصنوعی می‌کند.

اپدیت توربو چت جی پی تی

به طور کلی GPT-4 Turbo در رویداد DevDay از ابزارهای قوی تر، کارآمدتر و دسترسی پذیر تر برای توسعه دهندگان و کسب و کارها معرفی کرد.