OpenAI شرکت هوش مصنوعی در نوامبر 2022 با عرضه چت ربات چت جی پی تی معروف شد و انقلاب بزرگی را به پا کرد. طبق گزارش بلومبرگ، OpenAI در حال جذب سرمایه بالای 100 میلیارد دلار است و با یکسری از سرمایه گذاران هم گفتگوهایی انجام داده است. البته جزئیات زیادی از این گزارش منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست

همچنین گزارشی منتشر شده که OpenAI مذاکراتی هم برای جذب سرمایه به منظور تاسیس یک شرکت تازه برای تولید تراشه با شرکت G42 مستقر در ابوظبی نیز داشته است. البته هنوز مشخص نیست آیا پروژه تولید تراشه و جذب سرمایه برای کل شرکت با یکدیگر ارتباط دارند یا خیر. OpenAI مذاکراتی را برای جذب سرمایه 8 تا 10 میلیارد دلاری از شرکت G42 داشته است.

پیشنهادات دیگر OpenAI

OpenAI پیشنهاد دیگری را هم در نظر گرفته است؛ در نظر دارد یک پیشنهاد علنی جداگانه به رهبری Thrive Capital در اوایل ژانویه انجام دهد بدین صورت که کارمندان بتوانند سهام خود را با ارزش حدود 86 میلیارد دلاری بفروشند.

مایکروسافت متعهد شده که بیش از 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کند. البته جایگاه مایکروسافت در OpenAI فقط در حد ناظر هیئت مدیره این شرکت است و اجازه رای دادن ندارد.

ChatGPT محبوبیت زیادی بین کاربران دارد و در این یکسال توانسته ارزش شرکت OpenAI را بالا ببرد. این شرکت پیش‌تر به ارزش 30 میلیارد دلار در یک فروش سهام 300 میلیون دلاری پرداخت کرده است.